Als je een kaakoperatie moet doen word dan een groot deel betaald?

Betaald door de verzekering bedoel ik daarmee.. Want mijn verzekering loopt tot 250 euro en das niet voor operaties waarschijnlijk.. Dus hoe zit dit? Heeft het nut of betaal ik me alsnog een ons?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
4.3K

Het beste antwoord

Kaakchirurgie: Specialistische hulp door de kaakchirurg wordt nog steeds 100% vergoed uit de basisverzekering, maar let wel op dat voor de basisverzekering sinds 2008 een eigen risico van 150 euro bestaat! Implantaten ten behoeve van kroon- en brugwerk gezet door de kaakchirurg vallen niet onder de basisverzekering (bijzondere tandheelkunde uitgezonderd), de tarieven zijn dan ongeveer vergelijkbaar met de tandarts.

Dus het kost hooguit het eigen risico.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartstikke bedankt!
Ik heb het na gevraagd en het komt helemaal goed!

Andere antwoorden (3)

Bij mij wordt er tot 500 euro p/j vergoed en daarboven mag je zelf betalen (niet te doen) tenzij de kaakchirurg aangeeft dat het noodzakelijk is dan wordt het wel helemaal vergoed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het heel zeker wil weten en niet voor verrassingen wil komen te staan (financieel)
Informeer even bij je zorgverzekering.
Houdt wel het polisnummer bij de hand.
12 jaar geleden
Ik ben het met het bovenstaande eens. Het is specialistische zorg en dat valt onder de basis verzekering (muv eigen risico) voor de operatie zal je een gesprek hebben met de kaakchirurg. Je kan hem dan eventueel om een begroting met codes vragen zodat je voor de zekerheid het kasn navragen bij de verzekering wat er wel of niet vergoed word. Het hoeft niet, het word namelijk wel vergoed maar misschien geeft het een stukje rust.