Sinds vandaag heb ik ineens dat als ik iets eet het vervelend prikkelt op een klein deel van mijn Kies er zijn geen zichtbare veranderingen?

Het is niet heel pijnlijk maar gewoon een klein prikkeltje op een erg klein stukje van mijn kies. Het is erg vervelend dus ik vroeg me af of dit gevoelig is of er wat anders aan de hand is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit

Antwoorden (4)

Je zou kunnen proberen te poetsen met tandpasta voor gevoelige tanden. Als dit het probleem verhelpt heb je gewoon last van gevoelige tanden. Ik heb dat zelf zo nu en dan ook. Dan poets ik een paar dagen met zo'n tandpasta en dan ben ik er weer een tijd van af (paar weken). Ik gebruik die tandpasta niet continu omdat ik vind dat hij geen fris gevoel geeft, ik heb diverse merken geprobeerd, maar allemaal geven ze niet dat frisse gevoel.

Als dat niet helpt is het mogelijk dat er een kleine beschadiging is aan je kies of een gaatje. In dat geval moet je even langs bij de tandarts. Je kan dat niet altijd zien met het blote oog.
10 jaar geleden
Het kan een beginnend gaatje zijn. Die doet nog geen pijn omdat de zenuw nog niet bloot komt, maar je glazuur enzo wel is aangetast. Het best ga je ermee naar de tandarts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt op het eerste stadium van gevoelige tandhalzen. Zie hier allerhande info en tips hierover: http://www.gezondheidsnet.nl/gezonde-en-mooie-tanden/artikelen/6200/9-vragen-over-gevoelige-tandhalzen

Naast idd. poetsten met een tandpasta voor gevoelige tanden, kan je GUM Sensivital gebruiken om het te verlichten. Te koop bij een servicedrogist of apotheek. Belangrijk: dit is geen tandpasta en dient dus niet door de hele mond gebruikt te worden: alleen op de plek daar waar het om gaat. Zie: http://www.sunstargum.com/index.php?id=3863&L=17

En verder idd. niet te lang ermee door blijven lopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga zo snel mogelijk naar de tandarts! Daar hoor je wat je moet doen! Als je ergens last van hebt moet je gewoon meteen naar de dokter gaan! xx