Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen tegen misselijkheid na het verwijderen van een verstandskies?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
22.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Pepermuntje nemen en daarna gewoon uitzitten. Die misselijkheid gaat vanzelf over. Komt van de verdoving.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gingerale drinken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cola schijnt te helpen tegen misselijkheid, drink dan wel met een rietje ivm met je getrokken kies.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik erg misselijk ben helpt het mij altijd om niet te veel op 1 dag te plannen, goed en regelmatig te slapen, proberen toch normaal te eten (na kijken van wat je kunt vanwege getrokken kies)

Als je sochtends misselijk bent is het misschien een tip om voor de je gaat slapen een bakje yoghurt oid te eten. Ook van lauw water wordt je minder misselijk dan van koud water, ondanks dat het misschien minder lekker is.

Maar het beste kun je proberen door je misselijkheid heen te kijken, heb ik honger, dorst ben ik moe of moet je misschien wel gewoon naar de wc (daar word ik ook altijd misselijk van en bij getrokken kies merk je dat niet echt meer op)

En probeer je hoofd koel te houden, maw doe rustig aan.

Ik hoop dat je er iets mee kunt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er bestaan een soort armbandjes tegen misselijkheid. De seaband en die werkt tegen alle soorten van misselijkheid. Dit werkt door accupressuur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je kunt een kopje pepermunt thee of gember thee. je kunt een stukje gember in stukjes snijden en er heet water over heen doen, trekken en dit opdrinken of gembercapsules kan je kopen bij de drogist met wat water innemen. ik zelf heb de voorkeur voor gember dit helpt héél goed. sterkte! Komt goed!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat te doen tegen misselijkheid?

Cola drinken
Iets eten
Frisse lucht
Zout dropje eten
Melk drinken
Afleiding zoeken zoals tv kijken
Gember eten
Glas water en rustig gaan zitten
Slapen
Overgeven
Rennie (tablet)

Wat je nog meer kunt doen tegen misselijkheid is het volgende:

Neem een paar keer per dag een kop slappe venkel-of kamillehee. De thee mag gezoet worden met een halve theelepel honing.

Een ander middeltje waarvan je snel van opknapt is een thee van zoethout en lindebloesem. Drie delen fijngesneden zoethout en vier delen lindebloesem nemen op een liter water. De thee een kwartiertje laten trekken.

Of je neemt een beker warme melk met wat nootmuskaat daar helpt ook goed tegen misselijkheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding