Listerine is een vorm van alcohol wat de aantal hoeveelheid bacterien in je mond verminderd. Voor je beugel (uit ervaring) kan het geen schade opleveren! Wel blijft het ongezond indien je teveel je mond spoelt.

1 of 2 keer per dag is niet erg. Maar pas er wel mee op!
Als je NET een beugel hebt gekregen is het mogelijk dat je tandvlees licht beschadigd is, Indien je dan vaak spoelt met het scherpe drankje kan het ontstekingen veroorzaken (wat raar klinkt aangezien het bacterien dood)

Toegevoegd na 3 minuten:
Licht

Ik heb de ontsteking zelf ook gehad toen ik mijn beugel net kreeg p & b. 5 jaar geleden!