Hoe lang moet je minimaal tanden poetsen?

Ik vraag me af hoe lang je minimaal je tanden moet poetsen. Ik hoor twee minuten, drie minuten...

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
7.7K

Antwoorden (4)

ik heb als kind geleerd twee minuten...
maar twee minuten zijn moeilijk af te meten. probeer ze maar te tellen, tijdens het poetsen of een wekker/alarm te zetten.
poets ze !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de luxe modellen van bijvoorbeeld Braun wordt een timer geleverd waarop je kunt zien hoe lang je moet poetsen. Zij houden 30 seconden per segment aan (linksboven, buiten en binnen/rechtsboven, buiten en binnen, etc.) dus in totaal inderdaad 2 minuten.......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is voldoende om 2 minuten, de poetstechniek is het belangrijkste! Alle vlakken van iedere tand, kies en tandvlees. Wel is het zo dat het optimale effect van reinigen bereikt wordt, wanneer u in ieder geval minimaal twee minuten uw gebit poetst. Een poetsbeurt van een kleine minuut zou slechts de helft van de nieuw gevormde tandaanslag aanpakken. Twee minuten is daarom voldoende. En tweemaal per dag. Verder dient u onbereikbare plekken dagelijks te reinigen met tandenragers, -stokers of flosdraad
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de vraag staat niet met welke borstel.
Met een elektrische tandenborstel : iedere tand en kies 5 tellen (seconden), stuk voor stuk poetsen . Zowel binnen en buitenkant. Kiezen nog eens 5 tellen op de bovenkant. (is aangeraden door mijn tandarts)

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus niet heen en weer gaan met de elektrische tandenborstel