Hoe kan het dat me neus gaan jeuken/kriebelen als ik mijn tanden poets met een elektrische tandenborstel?

Wanneer ik mijn tanden poets met mijn elektrische tandenborstel gaat mijn neus jeuken/kriebelen. Wanneer ik er over wrijf of heb met mijn hand/vinders heen en weer doe (links > rechts) dan stopt het. Laat ik hem los dan gaat hij weer jeuken/kriebelen. Weet iemand waardoor dit komt of hoe ik het kan voorkomen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
8.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien door de trillingen van de tandenborstel??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb je lange wortels die tot aan je neus holtes reiken? zo ja dan ben je niet de enigste ^^
esth0r
11 jaar geleden
oeh dat heb ik ook! heel irritand!

Antwoorden (2)

De trilling van de tandenborstel hebben een zeer hoge frequentie die door de tanden een uitweg zoeken Naar een ander uiteinde. In dit geval de neus. Het puntje van de neus zit vol met zenuw uiteinde en is zeer gevoelig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doordat er in je gezicht (en zeker in dit stuk) veel verschillende kleine spiertjes en zenuwtjes zitten kunnen de trillingen van je elektrische tandenborstel makkelijk naar andere delen van je gezicht gaan. In je neus voel je het sterk door de verschillende zenuwuiteinden die daar zitten en in dit seizoen door de temperatuur al geprikkeld zijn.

Het is juist een positief teken dat je aangezichtspiertjes in goede staat verkeren. Mocht je er echt last van krijgen zou ik zeggen, overleg met je tandarts over eventueel een andere tandenborstel.