Hoelang heb je napijn bij een kies trekken?, en mag ik ook met iets gaan spoelen want ben namelijk zwanger

Ik heb gister een kies getrokken en heb der nu best wel last van, slik ook paracetamol en spoel verder niks maar, ja met lauw water als ik wat gegeten heb of wat gedronken heb. Ben ook gehecht voor het eerst vind dat wel beetje eng maar goed zit er eenmaal in. Gaat de draden zelf weg of hoe of wat.. Doet het nou meer zeer door dat er hechtingen in zitten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
69.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgende keer even aan de tandarts vragen of nu nog even bellen met deze vragen...

Antwoorden (3)

De hechting valt er meestal zelf uit of lost op. Een paar dagen napijn is vrij normaal hoor; je kaak heeft een flinke opdonder gehad. En als je twijfelt gewoon even bellen, dan weet je het zeker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De eerste dag is het vervelendst , tenzij je last gaat krijgen van ontstekingen..
Als je tandarts niks heeft gezegt over langs te komen voor die draadjes dan heb je waarschijnlijk oplosbare draadjes , die lossen vanzelf op binnen 7 a 14 dagen ongeveer..
De pijn is normaal hoor , na 3dagen gaat het fel verminderen!Wat je nog kan doen is er niet zo vaak aan denken,
Je kan een boek lezen , film zien zolang je afgeleid bent voel je de napijn van je kies veel minder. Probeer er zo min mogelijk aan te denken!
Zodra je wat moe bent zou je een beetje kunnen slapen dan is dit een prima manier om de napijn niet volledig te hoeven beleven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De ergste pijn moet na drie dagen minder worden. Zorg dat je al die tijd dag en nacht regelmatig paracetamol slikt (wacht dus niet met slikken tot je weer erge pijn voelt, dan ben je te laat). Spoelen met lauw water na het eten mag altijd. Een hot-cold-pack op de wang is prettig tegen de zwelling, als je die hebt. Koop die in tweevoud bij de apotheek: de ene op je wang, de andere in het vriesvak, als de ene warm is pak je de ander weer op de wang.
Na die eerste drie dagen kan het nog best een week of wat pijn doen, het is namelijk een forse ingreep.
Als de pijn dan wel minder is maar nog niet voldoende geweken is kun je paracetamol blijven slikken, maar ik zou zeggen, liever niet langer dan een week.
Wat absoluut niet mag is koorts krijgen - dan moet je onmiddellijk naar je huisarts, zeker gezien het feit dat je zwanger bent. Wat ook niet mag is dat je een (pijnlijk kloppende) verdikking op de wond krijgt - dat kan duiden op een ontsteking, en die kan gepaard gaan met koorts. Het lastige is dat je een eventuele ontsteking over het hoofd kunt zien omdat je pijnstillers slikt die koortsonderdrukkend werken. Voorzichtig aan dus.
Vertel aan iedereen - huisarts, assistent, apotheker - dat je zwanger bent ; dat moeten ze weten in verband met een eventuele extra behandeling. Laat je niet in de luren leggen als je je ongerust maakt; stoer doen is niet nodig voor een zwangere vrouw en als jij je huisarts wilt spreken dan telt dat.