Mijn zoon heeft last van tanderosie nu schijnt er een tandpasta te zijn die helpt. Deze is erg duur en ik twijfel of t helpt. Heeft iemand ervaring?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wanneer je kind eenmaal tanderosie heeft zal dit door geen enkele tandpasta beter worden. Ik zou dus niet de dure tandpasta kopen maar gewoon een afspraak bij de tandarts voor het juiste advies

Er zijn speciale kindertandartsen en die worden idd volledig vergoed. Mijn dochter heeft er ook last van, wij poetsen wel met speciale tandpasta, alle beetje helpen denk ik dan. Bij de kindertandarts, doen ze ook haar kiezen "lakken" en de blijvende kiezen worden geseald. Met alleen een tandpasta redt je het niet, maar het kan wel ondersteunen. Ook moet je er voor zorgen dat er tussen elk eetmoment zeker 2 uur rust zit. Dan kan het speeksel de zuuraanval herstellen. Dus liever in 5 minuten een hele zak snoep dan elk halfuurtje een snoepje (bij wijze van spreke dan) Nadat er iets is gegeten even met water spoelen, en natuurlijk 2 keer per dag poetsen. 1 x na het ontbijt en voor het naar bed gaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100