Last van kies, is dit normaal?

Ik ben vorige week vrijdag naar de tandarts geweest. Ik vertelde dat ik last had van mijn kies, er werden foto's gemaakt en er was een klein gaatje te zien. Die heeft ze gevuld. Ik heb nog steeds last van die kies, veel meer dan voorheen. Ik kan er niks mee kauwen en er iets tussen krijgen (tussen de kiezen) is erg pijnlijk. Ik heb een aantal dagen geleden gebeld; assistente zei dat dit normaal was. Is dit wel normaal? Want heb al een paar keer eerder een gaatje gehad en natuurlijk ook laten vullen maar heb dit nog nooit gehad (deze last).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
1.1K

Antwoorden (2)

Wanneer je nog steeds last hebt van de kies nadat deze een vulling heeft gekregen en je niet zonder pijn kan kauwen, dan is dit niet normaal hoor !!
Wellicht moet er nog een klein beetje van de vulling afgeslepen worden. Laat je niet afschepen door de tandartsassistente.

Toegevoegd na 8 minuten:
Morgen direct de tandarts bellen voor een spoedafspraak.
Het is maar een kleine ingreep voor de tandarts .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het een witte vulling.is dan is het inderdaad vaker voorkomend. Witte.vullingen moeten zich nog een klein beetje zetten en zetten nog iets uit daardoor je druk kan voelen. Dit.zou echter wel binnen een paar dagen over moeten zijn.
Als het.vooral met kauwen pijnlijk is moet je eerst eens testen of je vulling je andere kiezen niet raakt, de tandarts.slijpt ze altijd nét zo ver af dat de vulling zelf geen contact maakt tijdens het kauwen ( vandaar dat blaadje waar je op moet bijten na het vullen.)
Als het pijnlijk blijft moet je gewoon een nieuwe afspraak maken, dan kan de tandarts een herbeoordeling doen.
Succes!