Wat kost het om 4-5 gouden tanden te laten zetten?

Ik zit eraan te denken om 4 of 5 gouden tanden te zetten, het zou dan gaan om omhulsels zegmaar. Geen hele tanden dus.
Wat gaat mij dit ongeveer kosten en misschien hebben jullie tips voor mij.
B.v.d.

2 jaar geleden
in: Gebit
5.1K
Pieterke
2 jaar geleden
Deze vraag is al eens eerder gesteld: https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/gebit/vraag/570208/kost-gouden-tand-gevolgen/ En er staat vrij veel informatie over dit onderwerp op internet.
bamibal
2 jaar geleden
Ik heb wel een tip: doe het niet. Het ziet er niet uit.

Antwoorden (1)

Je kan een gouden tand laten zetten middels een facing of door een kroon. In de praktijk kiezen mensen er steeds meer voor om een gouden tand te (laten) plaatsen door middel van een gouden, of verguld schildje, dus de facing.

Dit is minder ingrijpend voor je tand, goedkoper én je kan de facing wanneer je wilt, eenvoudig verwijderen. Een gouden of vergulde facing voor je tand is al (online) verkrijgbaar vanaf 15 euro. Dit gaat dan om een vergulde facing. Dit is dus geen (volledig) gouden facing. Een gouden facing laten zetten kan bij sommige juweliers. Dit kost meestal rond de 70 euro.

Wil je toch op een meer definitieve of professionele manier een gouden tand laten zetten, dan kan je het beste naar de mogelijkheden informeren bij je tandarts.

De meeste tandartsen kunnen uitstekend een kroon zetten, alleen is goud als kroon tegenwoordig niet erg gangbaar meer. De kosten van een gouden kroon om één van je tanden kunnen oplopen tot 1000 euro. Je hebt namelijk te maken met kosten voor de kroon zelf en met de techniekkosten die de tandarts maakt.