Tandarts weigert mij te helpen terwijl ik het niet meer uit kan houden van de kiespijn mag hij weigeren?

Vandaag wou ik naar de tandarts. Alleen weigerde de tandarts ons. We staan nog in de ziekenfonds bij ons. Maar de assistente verwees ons door. naar de dokter. terwijl de Dokter van niks weet van tandarts dingen zee hij. Ook Medicatie wou hij niet voorschrijven daar is toestemming van de tandarts nodig. Ik ga sinds 2009 naar een gespecialiseerde tandarts toe. Maar omdat dit echt spoed was gingen we naar mijn vader zijnde. Maar hij weigerde mij. Om 21:00 heb ik pas een afspraak bij de gespecialiseerde tandarts, Mag de tandarts mij wel weigeren?

Toegevoegd na 1 minuut:
De assistente zee dat we het ziekenfonds maar moesten veranderen in de gespecialiseerde tandarts. Ik heb al 5 dagen pijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt niet in het ziekenfonds staan! Dat is al heel wat jaren geleden afgeschaft. Verder ben je echt niet duidelijk en kan ik er in ieder geval geen antwoord op geven. Hoezo gespecialiseerde tandarts en hoezo naar mijn vader zijnde????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik probeer het even te vertalen, bedoel je dit?
Je bent dus naar de tandarts van je vader gegaan terwijl je eigenlijk een andere tandarts hebt en niet aanvullend verzekerd bent voor tandartskosten. Hij zal je wel gezegd hebben dat je voor behandeling contant moest betalen en jij zal wel gezegd hebben dat je dat niet wilde. Dan moet je dus naar je eigen tandarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik ben sinds 2009 niet meer naar die tandarts gegaan waar ik en mijn vader op stond sinds 2010 heb ik zelf een andere tandarts die ook nog een afwezig zou zijn vandaag maar speciaal tijd voor me maakt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah... Stippel spreekt klaardere taal dan de wittevraag. Je had je gewoon kunnen laten behandelen door de tandarts van je vader, de rekening zelf kunnen voldoen en dit vervolgens doorsturen aan je ziekenfonds. Iets dergelijks hadden mijn ouders ooit toen ze op vakantie elders in Nederland een ongelukje hadden en dringend een tandarts nodig hadden.

Het beste antwoord

Als je al 5 dagen pijn hebt is het dus GEEN spoed!

Je zegt:
**sinds 2010 heb ik zelf een andere tandarts die ook nog een afwezig zou zijn vandaag maar speciaal tijd voor me maakt!**
Daar ga je vanavond om 21.00 uur naar toe.

Wat is dan het probleem?

Niet iedere tandarts hoeft zomaar iedereen te helpen en zeker niet iemand die al 5 dagen pijn heeft er er
nu ineens een spoedje van wil maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De pijn werd gewoon erger. Vandaag is het echt heel erg./...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt op je kop staan van de kiespijn maar dood ga je er echt niet acuut aan. Er is ook nog zoiets als pijnstilling, voor een luttel eurootje verkrijgbaar bij het Kruidvat en omstreken. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geloof dat u mijn andere vragen dan niet gezien heeft?

Andere antwoorden (2)

Een tandarts hoeft je niet 'zomaar te helpen'

Ik bedoel niet zomaar dat je geen klachten hebt, maar dat je op de bonnefooi naar deze tandarts gaat.

Als je geen patient meer bent van hem.
Hij zou uit coulance je kunnen helpen.

Dan had je twee keuzes of naar een plaats vervangende tandarts. Of wachten op je eigen.
Je het je eigen nu, maar als je naar een andere tandarts had gegaan dan had je grote kans dat je het zelf moet betalen.

Eventueel krijg je het terug van je verzekering.
Veel huisartsen nemen ook niet zomaar andere patienten aan.
Meestal hebben ze met elkaar afspraken.
Daardoor kun je zo naar een andere als je eigen vakantie heeft.

Bij tandartsen is dat op het algemeen lastiger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gaat dan gewoon naar een andere in de buurt. Ze kunnen je niet iedere keer weigeren. En als deze tandarts dat doet dan hoef je daar ook niet weer te komen! Ik vind het wel een beetje raar dat je naar een gespecialiseerde tandarts moet.... Elke tandarts kan kiezen trekken.... Waar ga je normaal heen voor je controles? Het is belangrijk dat je dat doet want dan mogen tandartsen je ook weigeren. Half jaarlijkse controles worden ook ter voorkoming van kies pijn gedaan.

Sterkte!