Hoe slecht is het hebben van een slecht gebit voor je algehele gezondheid?

En dan gezondheid in het algemeen, niet alleen de gezondheid van je mond. Dat infecties en kapotte tanden niet goed zijn en dat dat pijnlijk is begrijp ik, maar wat zijn de effecten voor de rest van je lichaam?

Toegevoegd na 7 uur:
Als je kiezen mist, grote gaten in je gebit hebt en je eigenlijk pijn hebt, maar dat niet meer voelt en nog maar bijvoorbeeld 1 kies hebt om normaal mee te kunnen eten.

Dus als je écht een ruine in je mond hebt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
3.7K

Het beste antwoord

ontstekingscellen kunnen via ontstoken tandvlees in je bloedbaan komen, en problemen met het hart en de nieren veroorzaken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt rieneke +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (3)

dat je je eten niet goed kan kauwen,, en je daardoor maagklachten kan krijgen..
zo belangrijk is een goed gebit..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit ligt er ook een beetje aan hoe slecht het gebit is. Wanneer het gebit volledig beschadigd is en je niet vrolijk, onbezorgd en breed kunt lachen is dit zeer schadelijk voor je algehele gezondheid. Het tast je gevoel van zelfwaarde aan. Bovendien is bewezen dat lachen werkelijk gezond is. Het maakt bepaalde positieve hormonen aan in je lichaam en dat geeft je een geluksgevoel.

Bovendien 'vreet' een slecht gebit, slecht tandvlees aan je energiereserves.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt waar, je kan er alles van krijgen,zelfs een hartziekten
Het wordt 1 bron van infectie,reuma is ook een van de kwalen die je op kan lopen,maar luister, tegenwoordig hoef je toch niet meer met een slecht gebit te lopen?er zit bijna op elke hoek v/d straat een tandarts.Zelfs als je angst heb
zijn daar nog speciale tandartsen voor.