hoe de pijn verlichten na kies trekken bij de kaakchirurg?

ik heb vanmorgen mijn kies laten trekken bij de kaakchirurg,, en het doet nu veel pijn. hij kreeg de kies er niet makkelijk uit, hij heeft hard moeten trekken en duwen en ook snijden. ik heb nu ook hechtingen in mijn mond. heb ook pijnstilling gehad en heb het al ingenomen maar ik blijf pijn houden. veder heb ik ook waterijsjes.. zijn er nog meer tips om de pijn te verlichten. vooral voor vannacht!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
21.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
he alysha! en viel het mee? je was vd week zo bang? ben benieuwd!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee viel heel erg tegen,, deed echt zo veel pijn.. en nu na de behandeling nog veel meer:( de hebben moeten hechten en de kies wou er niet zo makkelijk uit, dus ze hebben echt moeten graaien in mijn mond. dus heel veel last nu
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt morgen de kaakchirurg weer bellen en vragen om wat sterkers zoals Diclofenac. Bij ons wordt het dan nog wel eens wat sterkers uit geschreven, of er wordt een ander advies gegeven omtrent het innemen van de pijnstilling. Wat koelen met ijs wilt misschien ook nog wat helpen.

Het beste antwoord

Je kunt het beste even contact opnemen met de huisarts. Dit kun je gewoon telefonisch doen. Hij/zij kan je dan een recept geven voor een sterk(ere) pijnstiller. Diclofenac, brufen, naprosyne zijn enkele van de ontstekingsremmers die je voorgeschreven zou kunnen krijgen. Het voordeel van een recept is dat je dan (b.v. bij diclofenac) aan een hogere dosering kunt komen, dan verkrijgbaar is in de winkel. Diclofenac is namelijk wel degelijk te koop, maar in een lage dosering. Bovendien, de arts is de deskundige en kan je juist adviseren over de inname (hoeveel mg. en hoeveel x daags maximaal) en hoeveel paracetamol je er evt. nog daarnaast in mag nemen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het kan overigens best zo zijn dat bij jou brufen niet veel doet, terwijl je misschien wel veel baat hebt bij diclofenac. Dit zou je evt. uit kunnen proberen. Het zijn wel allemaal medicijnen uit dezelfde "familie" (NSAID'S), dus je moet ze nooit samen of door elkaar innemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ibuprofen gebruiken, neem er 2 in plaats van 1. Het wordt vanzelf minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Diclofenac
12 jaar geleden
walter
12 jaar geleden
Klopt. Zou de huisarts kunnen bellen voor een receptje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb nu brufen 600 mg... maar het helpt niet heel erg, wel een beetje maar de pijn is nog steeds een 8
Ibuprofen en Diclofenac zijn beide goed, maar Ibuprofen is makkelijk te verkrijgen. En gebruik ze NOOIT tegelijk! Probeer eerst een dosis van 400mg ibu, en kijk dan of je meer nodig hebt. Sommigen hebben 800 nodig, anderen gaan bij 400 al plat :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ibuprofen is een heel goed middel.
Het helpt niet alleen tegen de pijn, maar heeft ook een ontstekingsremmende werking.
Zelf heb ik 1 jaar geleden voor mijn beugel ook mijn 2 kiezen moeten trekken. Het was inderdaad geen pretje.
Ibuprofen voor het slapengaan helpt ook. Dan blijf je niet wakker liggen van de pijn.

Ibuprofen:
Ibuprofen is een pijnstillend middel dat behoort tot de groep van niet-steroïde ontstekingsremmers (NSAID's). Het werkt ontstekingsremmend, pijnstillend en koortsverlagend; de werking is vergelijkbaar met die van acetylsalicylzuur. Het middel is ontwikkeld door de onderzoeksafdeling van de pharmacie firma Boots in het Verenigd Koninkrijk, en het is vanaf 1969 geregistreerd. Het wordt verkocht onder verschillende merknamen waaronder Advil, Brufen, Dolofin, Ibruphar, Motrin, Nuprin en Nurofen, alsmede onder de generische naam (het octrooi[1] is ondertussen verlopen) ibuprofen.

Ibuprofen-tabletten zijn verkrijgbaar in de sterktes van 200, 400 en 600 milligram, en poeders van 600 mg en 800 mg. In doseringseenheden tot en met 400 mg is Ibuprofen zonder doktersvoorschrift verkrijgbaar (dus over-the-counter). Doseringseenheden van 600 mg en hoger zijn alleen op recept verkrijgbaar.

Veel succes!
Het gaat snel over
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou geen andere medicijnen innemen dan die je kreeg van de kaakchirurg,die pijn is normaal,en weet je .je kan wel alles gaan slikken maar bedenk wel dat heel veel pijnstillers je bloed dun maken, en dan (kan)je gaan bloeden.