Wie heeft ervaring met wortelpuntontsteking die niet weg wil ook niet na betreffende kaakchirurgische behandeling?

Al twee jaar ontsteking in kies zenuwbehandeling gehad dan kroon/brug erop twee keer opengesneden om wortelpunten te behandelen,nu drie week geleden voor het laatst dus,maar weer voel ik het en aan de buitenkant van het tandvlees zie ik bobbel van een ontsteking,en ik ga morgen weer naar kaakchirurg,maar wie heeft hier ervaring mee of informatie over heb ook sinds zolang ongeveer fibromyalgie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
16.4K

Het beste antwoord

Ik, na veel behandelingen (apex en wortelkanaal) uiteindelijk de kies laten trekken, en toen was het over. Ik heb mij ook 1,5 jaar lang moe en vervelend gevoeld en had een zogeheten fistel er zitten, ofwel de pusbobbel. Het ligt er wel aan of je de kies kunt missen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mm ja daar ben ik al bang voor,het zijn mn achterste twee kiezen linksboven,dus die kan ik eigenlijk niet missen en er zit ook nog net een brug op,handig geregeld bij die tandartsen kost je elke keer veel geld ook daar word je niet vrolijk van,maar ik snap nog steeds niet hoe het allemaal zo mogelijk is....... dat word sparen voor implantaatje want van de verzekering hoef je tegenwoordig ook niet veel te verwachten..... maar bedankt voor het delen van je ervaring Jet.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn man heeft 25 keer een apex gehad en dat ging prima, probeer je anders door te laten verwijzen naar een academisch ziekenhuis, die hebben vaak iets meer mogelijkheden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oeps 25 moet 2 zijn

Andere antwoorden (2)

Ja mijn ervaring , was dat de ontsteking uit een te lange wortel punt voort kwam , er dus een punt belasting ontstond , met dus irritatie , dikke bobbel als gevolg . De oplossing (voor mij ) was puntje Vd wortel punt er af , en tevens de kiezen er boven , en de boos doen ner zo af te veilen dat er een poosje GEEN belasting meer op kwam , tijdens het sluiten . Voor mij na lang getob een oplossing . Tevens wel eens na het trekken van kies /tand ook zulke klachten , zelfs na een jaar door kleine bot restanten . Er zijn nog andere boos doeners mogelijk , een bacterie , op te sporen door een paradontoloog , of zo met een simpel testje en de juiste antibiotica . Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gaat toch niet af op het antwoord van een leek?
ja, dat zijn wij hier allemaal,dus er is maar 1 remedie en dat is zo snel mogenlijk terug naar je kaakchirurg.
Ze kunnen wel zeggen kies er uit,maar dat is een uiterste nood geval je krijgt hem nooit meer terug,de dokter zal heus nog wel een kuur voor je hebben o.i.dmaar maak gewoon weer een afspraak, doen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeg me af in hoeverre meer mensen hier ervaring mee hebben en ben al bij kaakchirurg geweest van de week,foto gemaakt en die zegt toch nog weer even wachten alleen als de pijn ondraaglijk word terug komen.... dus nu maar hopen dat de bobbel en pijn verdwijnt......... maar wist niet dat het zo'n vervelende kwestie kon worden,ik dacht zenuw dood klaar is kees maar helaas zit het niet zo simpel in elkaar.....
burgos
12 jaar geleden
Nee je kan er verschrikkelijk veel ellende mee hebben,
maar voor je hem laat trekken nog maar even goed nadenken,want een kies krijg je nooit meer terug, sterkte hoor.