Is een blokbeugel ook handig bij een (gemiddelde) overbeet? En hoeveel kost deze ongeveer??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
1K

Het beste antwoord

Een blokbeugel kan misschien uitkomst bieden als de persoon in kwestie nog in de groei zit. Maar over het algemeen wordt de blokbeugel dan in combinatie met een buitenbeugel gebruikt. En een volwassene zal er geen baat bij hebben. Bij een volwassene kan een overbeet (dus afwijkende stand van de kaken) verholpen worden met een operatie.
Iedereen is verschillend. De ernst van de overbeet is bij iedereen anders. Zodoende kan alleen een orthodontist jou vertellen wat het kost om jouw specifieke overbeet te verhelpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Operatie :| En wat moet ik mij daarbij voorstellen dan? Het enige is, is dat mijn 2 voortanden verder staan dan de anderen tanden. Maar moet ik dan eerst een afspraak maken bij de tandarts?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hoeft natuurlijk helemaal geen overbeet te zijn. Misschien is het bij jou wel makkelijk te verhelpen met een beugeltje. Ik dacht dat je al zeker wist dat je een overbeet had. Laat je gewoon even adviseren door een goede ortho. Je hoeft niet eerst naar de tandarts, je kunt zelf een afspraak bij een ortho maken. Maar informeer wel in je omgeving, want er zijn goede en slechte orthodontisten.
Ik heb onlangs twee jaar lang gebeugeld en die periode afgesloten met een operatie van de boven- en onderkaak vanwege een open beet. Een operatie hakt er wel in, je bent enige weken uit de roulatie. Maar jij hebt dit vast niet nodig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Advies van een ortho kost toch geld?
Van wat ik op internet kan lezen heb ik wel een overbeet, maar ik ben geen deskundige haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een consult bij een orthodontist kan in rekening gebracht worden. Vaak worden alleen de onderzoeken (röntgenfoto's) in rekening gebracht. Een ortho kan pas een goed advies geven als hij röntgenfoto's gemaakt heeft. Maar als je echt een overbeet hebt, kan het, niet alleen uit estetisch oogpunt, handig zijn om je te laten behandelen. Dus kosten zul je toch wel kwijt zijn, tenzij je goed verzekerd bent hiervoor.
Wat je ook kunt doen: een afspraak bij een kaakchirurg maken om je te laten adviseren. Vraag om een doorverwijzing van je tandarts en de kosten voor de kaakchirurg zitten vaak inbegrepen in de ziektekostenverzekering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de kosten van een röntgen foto, advies en onderzoek kan al hoog oplopen volgens mij.. Als het advies dan negatief is, loop met lelijke tanden en een dikke rekening. Dat voorkom ik liever.
Ik ben goed tand verzekerd, alleen niet voor een beugel. Dus dan laat ik me dan toch informeren door mijn tandarts voor de kak chirurg eventueel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb voor je gekeken en mijn eerste consult heeft €98 gekost in 2008. Het moet gek lopen wil een ortho je niet kunnen helpen, hoor. Je moet er alleen wel wat voor over hebben, niet alleen financieel. Ik heb 2 jaar met slotjes gelopen en was er na een jaar al goed zat van. Succes met je keuze!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik heb al eens 3,5 jaar met een slotjes beugel gelopen haha :p Alleen door omstandigheden zijn draadjes niet optijd vastgezet en zijn mn tanden scheef gegroeid.
Ik zal erover nadenken ;) bedankt.

Andere antwoorden (1)

ja het is erg handig, maar wel duur. ik weet niet hoeveel precies.
xx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit hoort eerder bij een reactie. Hier heb ik niks aan.