Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat kan ik doen tegen tandenknarsen?

ik tandenknars in mijn slaap.. en ik kan er niets aan doen, maar soms als ik een keer een hele harde 'tak' hoor dan schrik ik wakker. Andere mensen zeggen dat het best hard klinkt.. dit lijkt mij niet goed voor mijn tanden.. Als ik wakker wordt van dat gekraak, dan durf ik ook niet meer te slapen, want dan ben ik echt bang dat ik al mijn tanden breek..

hoe kom ik hier van af??

Toegevoegd na 2 minuten:
ik rook niet.. en drink AF EN TOE een glaasje..
en ik stress best veel..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij t kruidvat kun je gewoon zo'n bitje kopen. Met heet water maak je die op maat en dan doe je em snachts in. Stukken goedkoper (en sneller) dan bij de tandarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, 100% zeker. Zijn ze ook stukken goedkoper dan bij de tandarts.

Andere antwoorden (1)

Ik knars ook 's nachts. Er is weinig aan te doen.
Je zal naar de tandarts moeten, dan kan je een splint krijgen, dat is een speciale beugel die je 's nachts draagt en die je tanden beschermt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je hebt toegevoegd dat je stresst. Ja, daar komt het door.
Het is zeker niet goed voor je tanden. Ik heb zelf veel te laat mijn splint gekregen en mijn ondertanden zijn maar half zo hoog als ze zouden kunnen zijn.
Dus laat zo'n splint aanmeten, echt.
In het begin is het even wennen, maar nu kan ik niet meer zonder slapen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding