Als er een stuk van een kies is afgebroken, moet de kies dan altijd getrokken worden?

Of kan een kies gerepareerd worden?

Toegevoegd na 16 minuten:
Het betreft overigens een kies die al eens gevuld is, dus nu ligt de vulling deels bloot.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee hoor,de kies hoeft zeker niet getrokken te worden. De tandarts kan 'm weer heel mooi voor je opbouwen en daar zie je verder niks van :-)

Nee, ik heb dat ook een keer gehad en er werd gewoon een stukje op de kies geplakt.

Nee. Wanneer de rest van de kies nog gezond is hoeft deze niet getrokken te worden. De kies kan weer worden opgebouwd met vulling. Wanneer er een te groot stuk is afgebroken kan je kies worden afgevlakt en kan er een kroon op geplaatst worden. In het geval de rest van de kies in slechte staat is kan deze beter getrokken worden. Je kunt prima met een kies minder. Er kan dan wel een probleem ontstaan met de andere kaak (boven of onder) omdat de tegenoverliggende kies wel belast moet worden tijdens het kauwen. In dat geval is een brug een (ingrijpende) oplossing. Je tandarts kan je vast van goed advies voorzien. Je kan daarna altijd om wat bedenktijd vragen voor je een beslissing neemt.

Nee, ik heb kort geleden hetzelfde gehad. De tandarts bouwt het afgebroken stuk terug op met (meestal) composiet. Met composiet is veel mogelijk, wees gerust je tand kan volledig hersteld worden. Toegevoegd na 10 uur: tand = kies

Er is een methode voor die heet: Cerec daarbij wordt je eigen tand voorzien van een porseleinen deel. Het geheel gebeurd in 1 zitting. Je kan je tandarts vragen of hij hiervoor gecertificeerd is.

Bronnen:
http://www.tandartswelink.nl/pages/default...

Nee hoor ik heb het helaas al een paar keer gehad dus ik weet heel erg zeker dat dit niet het geval is.Het kan wel zo zijn dat er een kroon geplaatst wordt maar getrokken nee.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100