Hoe kun je het beste de borstel van je elektrische tandenborstel opbergen?

Geen idee of de vraag in de juiste categorie staat.. mocht het niet zo zijn mijn excuses.

Na het poetsen met mijn elektrische tandenborstel spoel ik deze af en maak ik het borsteltje goed droog. Daarna berg ik het borsteltje op in een doormidden gehaald kokertje waar eerst van die vitamine bruistabletten in hebben gezeten, toch vormt zich schimmel in het kokertje.

Ik doe de dop van het kokertje niet helemaal dicht, ook zitten er kleine gaatjes in het dopje.

Is er een goede en hygiënische manier om het borsteltje op te bergen? Want het kokertje iedere keer schoonmaken is ook vervelend.

Toegevoegd na 11 minuten:
Even voor de duidelijkheid: Anderen gebruiken de onderkant, het motortje, ook zo af en toe dus op dat ding laten is niet helemaal handig voor mij.

Toegevoegd na 2 uur:
Bedankt voor de antwoorden, ik zal nog eens wat dingen uitproberen :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Borsteltje gewoon op de motor laten zitten, het geheel op de oplader aan de muur. In de open lucht droogt hij, na goed uitspoelen, vanzelf. Toegevoegd na 2 minuten: In een afgesloten kokertje zal er altijd vocht achterblijven uit het binnenste van het mechaniek van de borstel, dat krijg je met drogen niet zomaar weg.

Ik heb zo'n klein langwerpig 'bakje'. Ik weet niet precies wat et is, maar je vind het zeker in winkels waar ze badkamerspulletjes verkopen. Dit gaat niet dicht, ik vind het handig werken. En het blijft proper, ik maar het af en toe schoon. Maar het ziet er dan niet beschimmeld uit.

Je kunt hem iedere dag in een schoon broodzakje doen.

ik leg hem altijd op een gastenhanddoekje, dan kan hij drogen in de open lucht, nooit problemen mee gehad, wel goed uitspoelen na gebruik, je kunt ook een washandje nemen, vaak verwisselen.

In een zeepbakje met wateropvangbakje leggen, dan kan het eventuele water nog weg en kan de borstel drogen, anders blijft het vochtig, waardoor de kans op bacteriën veel groter wordt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100