Hoe kun je het beste de borstel van je elektrische tandenborstel opbergen?

Geen idee of de vraag in de juiste categorie staat.. mocht het niet zo zijn mijn excuses.

Na het poetsen met mijn elektrische tandenborstel spoel ik deze af en maak ik het borsteltje goed droog. Daarna berg ik het borsteltje op in een doormidden gehaald kokertje waar eerst van die vitamine bruistabletten in hebben gezeten, toch vormt zich schimmel in het kokertje.

Ik doe de dop van het kokertje niet helemaal dicht, ook zitten er kleine gaatjes in het dopje.

Is er een goede en hygiënische manier om het borsteltje op te bergen? Want het kokertje iedere keer schoonmaken is ook vervelend.

Toegevoegd na 11 minuten:
Even voor de duidelijkheid: Anderen gebruiken de onderkant, het motortje, ook zo af en toe dus op dat ding laten is niet helemaal handig voor mij.

Toegevoegd na 2 uur:
Bedankt voor de antwoorden, ik zal nog eens wat dingen uitproberen :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom kan, ie er niet gewoon opblijven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat anderen zo af en toe dat ding ook gebruiken en het lijkt me niet helemaal hygiënisch of wel? :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is toch jouw tandenborstel :s
Ze moeten er maar vanaf blijven, hun eigen gebruiken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik bedoel de onderkant dus het motortje, niet mijn tandenborsteltje die erop zit haha, bah :P
Cryofiel
12 jaar geleden
Mijn oplader heeft een houdertje waar vier borsteltjes in kunnen. Op elk borsteltje zit een gekleurd ringetje, zodat iedereen aan dat ringetje kan zien welk borsteltje van hem/haar is. Heeft jouw oplader zoiets niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel, ik heb het gele ringetje :P

Antwoorden (5)

Borsteltje gewoon op de motor laten zitten, het geheel op de oplader aan de muur.
In de open lucht droogt hij, na goed uitspoelen, vanzelf.

Toegevoegd na 2 minuten:
In een afgesloten kokertje zal er altijd vocht achterblijven uit het binnenste van het mechaniek van de borstel, dat krijg je met drogen niet zomaar weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje voor je antwoord, ik heb de vraag even bewerkt aangezien anderen het motortje ook gebruiken. Was niet helemaal duidelijk van me :)
Ik heb zo'n klein langwerpig 'bakje'. Ik weet niet precies wat et is, maar je vind het zeker in winkels waar ze badkamerspulletjes verkopen. Dit gaat niet dicht, ik vind het handig werken. En het blijft proper, ik maar het af en toe schoon. Maar het ziet er dan niet beschimmeld uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een tandenborstelkoker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal er eens naar gaan zoeken, thx voor de tip :)
Je kunt hem iedere dag in een schoon broodzakje doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik leg hem altijd op een gastenhanddoekje, dan kan hij drogen in de open lucht, nooit problemen mee gehad, wel goed uitspoelen na gebruik, je kunt ook een washandje nemen, vaak verwisselen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een zeepbakje met wateropvangbakje leggen, dan kan het eventuele water nog weg en kan de borstel drogen, anders blijft het vochtig, waardoor de kans op bacteriën veel groter wordt.