Hoe lang moet je tandloos rondlopen voordat je een nieuw kunstgebit krijgt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
7.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen tijd! Wordt direct geplaatst!!

Het beste antwoord

Eerst worden alle kiezen getrokken en pas na een week of 4 begint de tandprotheticus met het maken van afdrukken. Je moet hiervoor een paar keer naar hem of haar toe. Er wordt dan een afspraak gemaakt bij de tandarts voor het trekken van je tanden en dan wordt direct je nieuwe gebit geplaatst. Het eerste jaar moet je dan doen met dit nieuwe gebit, je kaken gaan erg slinken en je zult met regelmaat je prothese moeten laten opvullen. Dit wordt dan ook een tijdelijk gebit genoemd. Na dat jaar wordt je 'echte ' prothese gemaakt en kun je er tevens voor kiezen om een klikgebit te nemen. Er worden dan implantaten in je kaak geplaatst waarop het gebit wordt vastgeklikt zodat het niet meer los in je mond ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het kan zijn dat de tandarts na het trekken gelijk het gebit erin doet, dit komt vaak voor.
Overleg dit met je tandarts, die kent je en kan je duidelijkheid geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor jou tanden worden getrokken worden er al afdrukken van jou tanden gemaakt .
En als jou tanden worden getrokken dan is jou kunstgebit al klaar en kan direct worden geplaatst .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt direct een zogenaamde immediaatprothese. Die werkt ook als een soort verband. Deze moet na een aantal weken wel worden aangepast, en dan ben je hem een paar uur kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelijk na het trekken van je tanden komt er een gebid in, vaak een tijdelijk gebid. Dit moet anders kan je kaak krimpen en past je nieuwe gebid niet meer als het klaar is.