Vriend weigert naar de dokter te gaan, maar wat kan dit zijn?: dinsdag zal zijn kies getrokken worden, want hij heeft een ontsteking daaronder, maar..

voor de pijn heeft ie antibiotica gekregen, maar de pijn is niet te harden en hij krijgt allemaal blaasjes/blaren op zijn huid (waar de ontsteking zit). De blaasjes hebben zich vannacht uitgespreid over de hele zijkant van het gezicht. Alles is dik. Is dit de ontsteking die naar buiten komt? Of zou hij allergisch zijn voor de medicijnen?

12 jaar geleden
in: Gebit
1.3K

Antwoorden (3)

Dit is toch echt een vraag voor een arts, mijn antwoord is... dwing je vriend om te gaan. Dit klinkt absoluut niet gezond !
Veel mensen spelen tegenwoordig zelf voor dokter door het internet af te schuimen, ik raad dat in veel gevallen af.
Zeker in dit geval, met pijn en ontstekingen. Met je gezondheid kan je best geen risico's nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
Heb hem in ieder geval zo ver gekregen met de huisartsenpost te bellen. Althans. Ik pakte de telefoon en draaide het nummer en drukte de telefoon in zijn hand. Het schijnt een reactie op de antibiotica te zijn en mag paracetamollen erbij nemen. Maar hij gaat toch wachten tot dinsdag verder. Tja, het is een volwassen man... mannen, zucht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoera, het is dinsdag, laat even weten hoe het was !
Het lijkt mij heel ongezond! Waarom wil hij niet naar de dokter?
Het lijkt me dat hij daar heel snel naar toe moet!

Dus overtuig hem daarvan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het komt vaak voor dat bij een ontsteking die behandeld wordt met antibiotica in tweede instantie een schimmelinfectie de kop opsteekt. Bijvoorbeeld een Herpes infectie. Dat is waar ik met jouw omschrijving het eerst aan denk. Echter ook een allergie tegen de antibiotica is mogelijk. Gezien dinsdag nog wel twee volle dagen verder is, en een tandarts misschien pas de kies wil trekken als de blaasjes weg zijn, is het zaak toch een huisarts en/of de tandarts vandaag te raadplegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
Net de huisartsenpost gebeld. (tegen zijn zin, hij heeft wel zelf het woord gedaan) en de dokter zegt dat het erbij kan horen. Wat jij zegt. Zei trouwens niks over herpes of schimmel. En dat hij acht paracetamols per dag erbij mag nemen. Wat hij natuurlijk weer weigert. Ik krijg hem nog wel zo ver. Bedankt voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel succes ermee!