Hoelang duurt de pijn van een slotjesbeugel?

Ik heb pijn en sinds vandaag 10 uur een beugel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh dat ken ik. Dat word vanzelf minder en je went er aan.. Hoe lang het duurt is afhankelijk van hoe strak het draadje staat. Bij mij duurde het 1 a 2 dagen. Het is even gevoelig maar als de druk er eenmaal van af is dan gaat het beter. Deze gevoelige pijn kan weer terug komen als de tandarts draadjes weer gaat aandraaien. Voor mij had het een voordeel. Ik ben zo van het nagelbijten afgekomen:D Sterkte ermee

Het beste antwoord

Mijn nichtje heeft ook sinds een paar dagen een slotjesbeugel en die begint nu weer te kauwen. Ze heeft er dus wel zo'n 2 / 3 dagen flink last van gehad denk ik, maar ik denk ook dat het verschilt per persoon.
Tip van mijn nichtje: Stop je avondeten in de blender.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb nu 4 maanden een slotjesbeugel. De eerste twee dagen was de pijn het ergst, daarna nam het al snel af. Morgen zal het al beter zijn dan nu...

Na het maandelijkse 'onderhoud' zal je pakweg een halve tot een hele dag last hebben.
13 jaar geleden
Ik heb zelf ook nog een beugel, maar ik heb toch zeker wel 4-5 dagen met pijn rondgelopen. De eerste 2-3 dagen dat je de pijn echt bij alles voelt, en de laatste paar dagen als je weer wat probeerde te eten, dat het toch nog pijn deed.. Heb in die week veel appelmoes, vla en yoghurt, en mama's zelfgemaakt fruithapje uit de blender gegeten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ongeveer 2 dagen last gehad en steeds na een nieuw draadje elke maand heb ik helemaal GEEN last. Echt een gelukkige meevaller! Thank you teeth !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
normaal mag de pijn niet langer duren dan ongeveer 2 dagen. het is wel per persoon verschillend. na elke controle zul je weer last hebben. uit ervaring weet ik dat het per keer heel erg kan verschillen. mijn moeder hield er al rekening mee toen ik vroeger een beugel had en nu doe ik dat met mijn dochters ook weer. we eten de eerste dag altijd soep omdat dat lekker makkelijk te eten is.
en lekkere toetjes laten halen door je moeder.