Hoe behandelt de tandarts meestal een losse kies?

Sinds dit weekend heb ik opeens een losse kies, ik denk door een ontsteking o.i.d.? Morgen ga ik naar de tandarts maar ik vraag me af hoe hij meestal een losse kies behandelt. Ik heb iets gelezen over een kies vastzetten met een spalk en aanvullen met witte vulling? Stiekem ben ik bang dat hij mijn kies wil trekken. Is deze kans groot?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
7.4K

Het beste antwoord

Als het niet nodig is,zal jou tandarts die kies nooit trekken.
Een tandarts zal altijd proberen je kies te behouden.
Dus ik zou zeggen, slaap rustig van nacht,
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik heb het zelfde gehad er zat wat speling op mijn kies of tand het is even later wel weg gegaan.

of hij hem er uit zal treken of iets anders probeert licht aan zijn werkwijze maar als de arts ziet dat hij zo los zit dan zegt hij waarschijnlijk dat hij er uit moet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook zijn dat hij rondom de kies alleen maar goed hoeft schoon te maken. De kans dat de kies getrokken wordt is echt heel klein tenzij de prognose van de kies erg slecht is.