Is listerine nu wel of niet goed voor je gebit?

Mijn tandarts vertelde me gisteren Listerine niet te veel te gebruiken, omdat het nog niet geheel bewezen is of het daadwerkelijk doet wat het moet doen en of het niet schadelijk is voor de tand zelf. Ik heb gegoogled maar vond verschillende reacties over het gebruik.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
7K

Het beste antwoord

Mijn tandarts is werkzaam als docent op de faculteit tandheelkunde aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij vertelde me dat ik mijn geld nog beter in bier kon steken, dan mondwaters als Listerine te kopen. Werkt volgens hem niet.

Ik neem aan dat mijn tandarts, doordat hij verbonden is aan de universiteit, goed op de hoogte is van de ontwikkelingen en weet waar hij over praat.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt.
rebecca
13 jaar geleden
weet je ook welk merk wel goed is ? of is het allemaal slecht.
mijn tandarts zegt wel altijd dat ik het moet gebruiken en sinds ik het gebruik is mijn gebid wel zichtbaar beter zegd hij.

Andere antwoorden (4)

Het is verfrissend, dat het nog niet geheel bewezen is (volgens je tandsarts) zegt al genoeg.
Je hebt ook minder sterke mondwaters...wist je dat spoelen met zoutwater ook werkt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beter zelfs.
Listerine doet op zich wat het beloofd maar er zit een stof in die kankerverwekkend zou zijn [de naam van deze stof is me helaas ontschoten]. Mondwater Totaal van het huismerk van het Kruidvat heeft dit nadeel niet en heeft dezelfde werking.....en is ook nog goedkoper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb zelf ook enige tijd mondwater gebruikt totdat ik ergens
heb gelezen dat dit spul niet alleen de slechte maar ook de goede bacterien vernietigd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of het werkt of niet daar zijn inderdaad veel discussies over. Het belangrijkste aan mondwater is dat er geen alcohol in moet zitten. Dit bevorderd mondkanker. Veel alcoholisten hebben daarom op termijn ook mondkanker. Als je bijvoorbeeld elmex gebruikt dan heb je geen alcohol en er zitten aminfluoride in. Een snel werkende fluoride.