Ik heb heel erg veel pijn aan me tand vlees ( rechts boven ) en poets me tanden gewoon goed. Heb vandaag al gespoelt met Listerinen maar dit werkt

Niet weet iemand wat ik aan deze pijn kan doen? ( heb al ibriprofen op). Alvast bedankt!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
3.8K

Het beste antwoord

Weet je zeker dat het je tandvlees is?? Is het het tandvlees bij de tandhals of echt richting het kaakbot?? Blijvende pijn duidt vaak wel op een ontsteking, het kan een tandvleesontsteking zijn (rond de tandhals) of anders een parodontaal abces die vanuit de wortelpunt onder het tandvlees is ontstaan (bobbeltje)! Dat laatste zou betekenen een wortelkanaal-behandeling of een apex (chirurgische ingreep voor het schoonmaken van de wortelpunt) Verder kun je beter spoelen met Bocasan dit kun je kopen bij de drogist. Als je last blijft houden naar de tandarts gaan! Listerine is eigenlijk alleen voor een frisse adem en niet om ontstekingen tegen te gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Eventueel is het nog aan te pakken met een antibiotica, maar vaak is dat toch het probleem uitstellen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Naar de tandarts / mondhygiënist gaan... Als het een ontsteking is krijg je antibiotica en daarna de juiste behandeling...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ibriprofen is niet zo heel slim volgnes mij dat is voor hevige hoofdpijn als je pijn hebt aan je tandvlees kan eht ontstoken zijn en moet je afwachten als het niet over gaat moet je gewoon naar de tandarts gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ibuprofen werkt ontstekingsremmend,dus beter dan paracetamol,maar toch even laten nakijken is beter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ibuprofen werkt ook weer bloedverdunnend, dus als je tandvlees ook bloed is dat niet zo handig!
Probeer eens te spoelen met waterstofperoxide,dat ontsmet.
ToepassingenWaterstofperoxide wordt onder andere gebruikt als ontsmettingsmiddel, bijvoorbeeld bij ontstekingen in de mondholte, ontsmetting van drinkwater, als bleekmiddel bijvoorbeeld bij het bleken van stoffen, tanden, botten en haar (blonderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het gaat weer weg ik had het ook
of het is een ontsteking
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spoelen met Corsodyl, dat is een ontsmettend mondwater. Je kunt bij de drogist ook een soort kleine ragertjes krijgen, waarmee je de ruimte tussen je tanden en kiezen goed kunt reinigen. Vuil daartussen krijg je met de tandenborstel niet goed weg, maar dat veroorzaakt wel de ontstekingen en de pijn. Dat ragen zal in het begin even pijn doen en wat bloedinkjes veroorzaken, maar als je doorzet gaat dat over en de resultaten zijn de moeite waard. Je gebit voelt merkbaar schoner aan en de luchtkwaliteit van je adem ook. Ontstekingen veroorzaken een vieze mondgeur.