Hoe kan het dat mijn tanden en kiezen gaan steken als ik wijn heb gedronken?

Elke keer als ik een beetje droge, witte wijn drink, gaan m'n tanden en kiezen steken. Vooral met koude lucht en aanraking is dit het geval. Met andere dranken heb ik dit niet (ik drink nooit iets met suiker erin trouwens). Hoe kan het dat ik dat wel elke keer bij wijn heb?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
1.1K

Antwoorden (2)

Dit kan te maken hebben met de alcohol.
Waarschijnlijk heb je zwak/aangetast of geïrriteerd tandvlees.
En smeer maar een alcohol op een wondje, beetje vergelijkbaar daarmee.
Dat prikt en steekt.

Enne, in alcohol zit hartstikke veel suiker.
Ook niet geweldig voor je tanden.

Wat je eraan zou kunnen doen;
Geen wijn meer drinken
Met Parodontax poetsen
Spoelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan door misschien blootliggende tandhalzen maar je kun ook gevoelig worden voor warm en koud aan je gebit na een dag of wat poetsen met sensodyne F zal het over gaan dit heeft mij zeer geholpen