Wat gebeurd er als je dagelijks 2000 calorieën nodig hebt 1600 eet en 2000 verbrand met cardio?

ik man 22 volg dus een dieet met mijn lengte en gewicht verbrand ik dagelijks 2000 calorieën zonder iets te doen, dan eet ik 1600 calorieën en doe ik een paar uur cardio tot ik 2300 verbrand en wekelijks 1kg afval . nu vraag ik me af wat er gebeurt in mijn lichaam als ik dit doe zullen de calorieën die ik (teveel) verband heb extra vet verwijderen of gaan die gewoon verloren?

Ritsuka
een jaar geleden
Je hebt het eerst over 2000, en dan ineens 2300.
Verbruik je zoveel met de cardio of is dat totaal van de dag?
tinus1969
een jaar geleden
En calorieën gaan niet zomaar verloren.
jandosten2002
een jaar geleden
@ritsuka eerste voorbeeld had ik gewoon gezien als voorbeeld 2e situatie zit ik zelf in dus 1600 calorieën eten en 2300 verbranden

Antwoorden (2)

Als jij meer verbruikt dan je eet, dan zul je afvallen.

Zorg ervoor dat je genoeg eiwitten blijft eten en ook krachttraining doet, anders verlies je spiermassa. 100 gram per dag is mooi streven.

Maak je niet te druk om die getalletjes van verbruik op cardio apparaten of een fitness horloge, die kloppen vaak niet.

Focus je op wat je WEL goed bij kunt houden:
Hoeveel je eet, hoeveel je slaapt, gewicht op weegschaal, en maak regelmatig foto's en houd je cm's bij om je voortgang te meten.
Maak je kcal tekort niet te groot. Dit ga je snel genoeg merken, dan heb je heel erg honger of krijg je eetbuien. Verhoog in dit geval je aantal kcal die je eet op een dag, zodat het beter vol te houden is.
Meer eiwitten en meer groente toevoegen werkt vaak beste.
Toegevoegd op 4 april 2023 04:30: tekst
een jaar geleden
Als je dagelijks 2000 calorieën nodig hebt, maar je eet slechts 1600 calorieën en verbrand 2000 calorieën met cardio, dan zal je lichaam in een calorie-tekort zijn. Dit kan leiden tot gewichtsverlies, maar het kan ook leiden tot vermoeidheid, een lagere stofwisseling en andere negatieve gezondheidseffecten. Het is daarom belangrijk om een gezond dieet te volgen en voldoende calorieën te eten.
10 maanden geleden