Zit er vitamine C in alle sinaasappelsap?

Bij sinaasappelsap verschilt het per merk of er bij de voedingswaarden wel of niet Vitamine C bij staat. Op sommige verpakkingen staat helemaal geen Vitamine C en op sommigen wel. Betekent dit dat de sinaasappelsap die ik drink, totaal niets bijdraagt aan mijn dagelijkse behoefte aan Vitamine C?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
3 jaar geleden
Fruitsap is vooral suiker, je kunt beter verse groente en fruit eten.

Antwoorden (2)

Alle sinasappels bevatten vitamine C, maar de hoeveelheid verschilt per soort en is afhankelijk van het klimaat waar ze zijn gegroeid. Ook de sappen zullen dus verschillende hoeveelheden vitamine C bevatten. Over het algemeen wordt er echter geen gezondheidsclaim gelegd op de meest gangbare vruchtensappen. De verse sappen (bewaard in de koeling) bevatten de meeste vitamines.
Je hebt niet perse vruchtensap of speciaal sinasappelsap nodig om aan je vitamine-behoefte te komen. Met alle verse groenten krijg je ook voldoende binnen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Sinaasappelsap is verkijgbaar als versgeperst sap en nectaren, maar ook sappen die wel of niet uit concentraat komen. Bij verhitting gaat er sowieso vitamine C verloren. Ook de bewaartijd en de manier van bewaren hebben invloed op het vitamineverlies. De hoeveelheid vitamine C kan hierdoor per soort sinaasappelsap verschillen.