Drink op de nuchtere maag een glas lauw water. Eet bij het ontbijt gewelde gedroogde pruimen. Drink daarna een kop sterke koffie.
3 jaar geleden
Eerst en vooral voldoende drinken+ bv:
Een glas water, thee of sap op nuchtere maag kan de darmen op gang brengen
• Gebruik vezelverrijkte voeding
• Goed kauwen is heel belangrijk
Voedingsvezels zijn voornamelijk te vinden in rauwe en niet bewerkte/ongekookte
voeding, die rijk is aan schillen en pitjes. Enkele voorbeelden:
• Volkorenbrood
• Roggebrood
• Zilvervliesrijst, volkorenpasta
• Muesli
• Rauwkost (variaties van verse/ongekookte groenten)
• Vers fruit (liefst met schil)
• Peulvruchten (bijvoorbeeld: sperziebonen, tuinbonen,…)
• Noten