Waar kan ik een zak chocolade callets kopen van liefst 1kg die 100? Cacao bevat?

Ik zou graag chocolade kopen van 100% cacao maar zoveer ik weet kan je dit alleen in losse repen kopen terwijl ik het liefst een voorraadje heb in d evorm van een zak van 1kg callets, weet iemand waar dit te koop is?
Bij callebout gaat het maar tot 84% cacao dus daar al niet

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.9K
Pieterke
4 jaar geleden
Bij Bak Totaal Bouhuis kun je een zak van 2,5 kg kopen:
https://www.bouwhuis.com/callebaut-chocolade-callets-melk-2-5-kg?gclid=EAIaIQobChMI7p-IsvPn5AIVjeF3Ch1vBglvEAQYBSABEgJMgPD weet alleen niet of dit 100% is.
Thecis
4 jaar geleden
@pieterke
Het is melkchocolade. Per definitie geen 100% cacao. Callebaut heeft heel veel verschillende soorten chocolade. Het meeste kan je inderdaad kopen in 2.5 kg callet zakken. Van wit (0% cacao) tot aan heel puur (de puurste die ik ken is (als ik het me goed herinner) 82% cacao, kennelijk is er nog iets puurder). De vraagsteller is dus eigenlijk niet op zoek naar chocolade, maar naar de pure cacaomassa.

Antwoorden (2)

Bij Bas Boer Noten.

Alleen zijn het nibs, kleine stukjes ipv kleine rondjes, omdat het 100% cacao is.

Het lukt me niet om de link correct te kopiëren. Daarom voeg ik een afbeelding toe.
Ze verkopen ook zakken van 1 kilo.
https://www.basboernoten.nl/cacao-nibs-biologisch?search=Cacao nibs raw
Bron staat er ook bij.
Toegevoegd op 23 september 2019 23:13: tekst
Plaatje bij antwoord
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
bamibal
4 jaar geleden
Dit zijn gewoon gemalen cacaobonen. Dat is iets anders dan chocolade.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik zeg toch dat dit nibs zijn. Je kunt dan eventueel roomboter en suiker toevoegen indien gewenst. Of lees ik het antwoord niet goed?
SimonV
4 jaar geleden
+ Chocolade dat voor 100% uit cacao bestaat is cacao(massa). Je kunt het dus eigenlijk geen chocolade meer noemen.
Geen reden voor minnen, lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
SimonV, klopt helemaal 100% cacao is nibs. Vermalen nibs is cacaomassa.
In feite ben je op zoek naar cacaomassa.

Ik wist het niet, maar callebaut heeft dit ook, ook in callets (zie link). 2.5 kg.
https://www.nevejan.eu/nl/callebaut-cacaomassa-in-callets-2-5kg.html

Let wel op dat dit alleen maar de pure cacao is. Bewerken gaat anders dan bij chocolade.
Plaatje bij antwoord
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ Ik wist ook niet dat Callebout dit nu verkocht. Goed gevonden!
Is het alleen cacao met cacaoboter? Of zijn ze ook gezoet?
SimonV
4 jaar geleden
+ Chocolade bestaat uit cacao(massa), vetten en suikers. Chocolade die uit 100% cacao bestaat is logischerwijs hetzelfde als cacaomassa.
2,5 kilo is misschien wat veel, maar wel zeer goedkoop (slechts € 8,- per kg).
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb ook wel eens gelezen dat een reep niet tot nauwelijks gezoet was, vandaar de suiker vraag. De hoeveelheid is geen probleem als je graag bakt etc. Van Callebout heb ik altijd meerdere zakken callets in huis (wit, puur, melk). Deze variant kende ik niet.
De chocolade is lekker, goed te verwerken (eigen repen maken, in de melk, over taarten gieten, chocoladefondue etc). Dus ik ben blij met deze nog niet ontdekte variant ;-)