Kan het overvloedig eten van groenten (exclusief wortel) leiden tot een geel-bruine lichaamstint?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kijk even op de site van het voedingscentrum! Daar hebben ze meestal wel een antwoord op vragen op het gebied van eten en voeding!

Antwoorden (1)

Door wortelen te eten wordt je huid bruiner zonder de schadelijke UV-stralen van de zon. Wortelen ondersteunen de elasticiteit van je huid waardoor je minder snel rimpels krijgt.Om echt resultaat te zien zal je elke dag twee glazen wortelsap moeten drinken. Doe dit gedurende drie weken en je zal zien dat je huid bruiner wordt. Er zijn tegenwoordig ook speciale capsules met betacaroteen te koop voor mensen die weinig tijd hebben. Ze geven je een bruine teint en helpen je immuunsysteem.
De stof die deze groenten en fruit hun kleur geven, kunnen jou ook een kleurtje geven. Het gaat b.v. om:

wortelen
tomaten
abrikozen
grapefruitvoeding om bruin te worden
spinazie
groene bladgroenten
erwten
meloen
rode peper
Een hele natuurlijke en gezonde manier om bruin te worden, zonder schadelijke effecten is door het eten van bepaalde groenten en fruit.(zie hier boven)
Er zijn twee hoofdsoorten pigment die zorgen voor de kleur van de huid. caroteinoide en melanine. Melanine is geel en donker en geeft de kleur die je krijgt als je bruin wordt door de zon. Carotenoide zorgt voor een mooi goudbruin kleurtje.
Klinkt goed, maar hoelang duurt het en hoeveel fruit en groenten moet je er voor eten? Na 6-8 weken dagelijks vijf porties van deze groenten en/of fruit te eten zul je de effecten duidelijk kunnen zien.
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
De vraag is over groente exclusief wortel