Kan mijn lichaam vocht vasthouden tijdens ziek zijn?

Ik heb sinds donderdag/vrijdag griepklachten. Vrijdag stond er 0,2 kilo meer op de weegschaal en vandaag 0,5 kilo meer. Ik ben dus 0,5 kilo aangekomen terwijl ik gewoon gezond eet en sport.
De enigste logische reden die ik kan vinden is dat ik ziek ben waardoor mijn lichaam vocht vasthoud.

3 maanden geleden
tinus1969
3 maanden geleden
Stop met dagelijks wegen - eens per twee weken is vaak genoeg.
Cryofiel
3 maanden geleden
Mijn gewicht schommelt rond een bepaalde waarde. Ik kan tot een hele kilo zwaarder zijn dan die waarde, en tot een halve kilo lichter. Dat betekent dat mijn gewicht zonder enige aanwijsbare oorzaak zomaar anderhalve kilo kan variëren. Ik weet dat ik niet de enige ben die dit ervaart. Dat betekent dat het bij jou naar alle waarschijnlijkheid ook zo zal zijn. Anderhalve kilo variatie is normaal. Ook bij jou. Stel je voor dat ik over elke paar ons die mijn gewicht omhoog of omlaag gaat zou gaan piekeren... Ik moet er niet aan denken. Doe jij dat dus ook maar beter niet. Scheelt een hoop onnodige stress.
Ritsuka
3 maanden geleden
Als vrouw kun je wel 2-3 kilo wisselen afhankelijk van de fase van je cyclus, uitdroging, ziek zijn, vocht vasthouden door extra zout eten, etc.
MediaMasters
3 maanden geleden
Zou het kunnen zijn dat je op een ander tijd stip hebt gemeten dan de andere keer want sochtend's en s'avonds verschillen van elkaar

Geef als eerste antwoord