Klopt het dat je niet kan afvallen tijdens je menstruatie?

Ik heb een vraag ik ben bezig met afvallen maar ik zit nu in de 2e dag van mijn menstruatie week en ik val helemaal niks af, terwijl ik heel erg goed mijn best doet. Klopt dit en val ik na mijn menstruatie week weer alles af wat er nu niet af is gegaan

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
34.8K
Cryofiel
7 jaar geleden
Hoe kun je nou van dag tot dag zeggen of je wel of niet afvalt? Er zitten altijd wel schommelingen in je gewicht. Menstruatie veroorzaakt natuurlijk ook schommelingen. Dat wil niet zeggen dat je niet kunt afvallen. Als je de "normale schommeling omhoog" omzet in een "iets kleinere schommeling omhoog" ben je aan het afvallen, ook al komt er op dat moment toevallig wat gewicht bij.
Ritsuka
7 jaar geleden
door hormonale schommelingen kun je extra vocht vasthouden. Kijk niet naar van dag tot dag, maar naar global, welke richting gaat het dan op. Je kunt trouwens beter progressiefoto's maken en metingen doen met een meetlint. Als je meer spiermassa krijgt door trainen, kan het zijn dat je zwaarder bent volgens de weegschaal, maar dat je toch slanker lijkt.
Zie bijvoorbeeld de foto's hier: http://saltwaterfit.com/why-the-scale-doesnt-tell-the-full-story/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je zult ten alle tijden onregelmatig afvallen. Geldt voor iedereen. Ene keer val je meer af dan de andere x. Kan liggen aan slapen, temperatuur, activiteiten etc etc. Heb geduld, hoe sneller je afvalt hoe sneller het er vaak weer bijkomt. Een dieet is sowieso geen geweldig plan. Het beste is je hele levenstijl aan te passen, dan hoef je nooit meer op dieet.

Antwoorden (2)

Nee dat klopt niet. Iedereen kan afvallen tijdens de menstruatie. Alleen val je de ene keer meer dan de andere x af. Kan met hormonen, temperatuur, geestelijke gestel, lichamelijke gestel, activiteiten te maken hebben. Afvallen is niet alleen een kwestie van minder eten. Bewegen is minstens net zo belangrijk, misschien nog wel belangrijker dan je dieet. Ook je mentale gestel is zeer van toepassing op afvallen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat hangt ervan af wat je met 'afvallen' bedoelt. Het kan namelijk zijn dat je tijdens je menstruatie meer moeite hebt met gewicht te verliezen, maar dit wil niet zeggen dat je daarom geen vet verbrandt. Tijdens je menstruatie hou je immers vocht vast onder invloed van hormonen, maar dit is dus géén vet wat je op de weegschaal zit en gaat vanzelf weg. Wel verhogen de hormonen ook je trek in zoete dingen, waardoor je onbewust meer gaat eten. Eet je echter gewoon gezond en niet te veel calorieën, dan kun je zeker vet verliezen tijdens je maandstonden - alleen zie je het resultaat misschien pas later op de weegschaal door het feit dat je vocht vasthoudt.