Kan je leven op eiwit shakes?

Beste,

Ik kan best goed mijn honger uitzitten
Is het mogelijk om niks te eten. En dan het enige wat je eet zijn eiwit Shakes zodat je spieren wel blijven. En als je niks de hele dag eet dan zit je in een calorie tekort en zou je dus moeten afvallen. En door middel van de eiwit Shake blijven je spieren zo. Klopt dit? Of moet dit op een andere manier? En val je af in vet massa van dit model?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
5.3K
tinus1969
2 jaar geleden
Uit je eerder vragen blijkt dat je heel erg bezig bent met afvallen + meer spiermassa kweken, en je hebt daar inmiddels bruikbare kritische adviezen op gekregen. Die komen er op neer, dat je iets wil dat niet kan.

Antwoorden (3)

Nee, dit is niet gezond.
Eiwitshakes zijn een aanvulling op je voeding, als je verder niks anders eet kom je allerlei vitamines, mineralen, vezels, vetten, en koolhydraten te kort.
Als jij met alleen je shakes in een kcal tekort zit, dan zul je vast wel afvallen.
Maar dit zal niet blijvend zijn, uiteindelijk ga je zo'n honger krijgen dat je dit niet volhoud.
Toegevoegd op 07 mei 2021 17:18: tekst
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Maar stel ik zou wat vitamine tabletten nemen. Is het dan wel te doen? Zal ik ook spier massa kwijt raken?
Ritsuka
2 jaar geleden
Ik ga je verder niet adviseren over dit plan, het is ongezond en je maakt je lichaam kapot.
Focus je op volwaardige voeding, ik raad je aan naar een diëtist te gaan.
ronron1212
2 jaar geleden
@Ritsuka +++
SingingCoyote13
2 jaar geleden
wat. jij ben jij van plan zo te gaan leven. alleen op eiwitshakjes ? en een enkel pilletje erbij om nog net niet om te vallen van de voedingstekorten ? dude, vraag alsjeblieft aan je huisarts hulp bij je ideen want dit kan gevaarlijke tekorten opleveren en is sowieso niet aan te raden.
Nee.
Als je veel te weinig eet zullen alle eiwitten die je eet gebruikt worden als energie, en zul je bovendien ook spiermassa afbreken voor nog meer energie. Daarnaast loop je kans op nierbeschadiging door zgn ‘mal de caribou’.
2 jaar geleden
Eiwitshakes zijn voedingssupplementen, wat betekent dat ze een AANVULLING zijn op jouw dieet en GEEN vervanging van maaltijden. Toch zijn er heel wat mensen die hiermee de fout in gaan, vaak onder het motto ‘beter iets dan niets’. Maar hoe je het ook wendt of keert, eiwitshakes zijn géén maaltijdvervangers, tenzij dit specifiek staat aangegeven.
Onder de link staan veel aanwijzingen hoe je de fout ingaat met het nemen van eiwitshakes als voedingsvervanging.