Kan S-Acetyl-Glutathione je beschermen tegen COVID?

Het menselijk lichaam kan het regulier glutathione supplement niet goed opnemen; S-Acetyl-Glutathione en Gereduceerd Glutathione (GSH) zijn betere vormen en worden beter opgenomen dan de reguliere variant.

Ik vraag me af of S-Acetyl-Gluthathione je kan beschermen tegen COVID en je ook kan beschermen nadat je positief hebt getest?

Kan hier geen informatie over terugvinden, ik vond alleen wetenschappelijke studies over reguliere glutathionsupplementen.

https://youtu.be/HvmsAiSoUWo

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.2K
tinus1969
2 jaar geleden
Dat dit soort supplementen helpen is onbewezen.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
@tinus, glutathione is het allerbelangrijkste antioxidant in het menselijk lichaam. Bij COVID worden deze uitgeput.
tinus1969
2 jaar geleden
Dat die antioxidanten worden uitgeput door covid is niet echt bewezen, dat extra antioxidanten helpen is helemaal onbewezen. Glutathion wordt steeds geregenereerd; de hoeveelheid in je lichaam is niet afhankelijk van je voeding.
tinus1969
2 jaar geleden
Aanvulling; voor zover glutathion wordt uitgeput door koppeling aan toxines, kan je lichaam nieuw glutathion maken uit eiwitten. Eet dus meer vlees. ( of vis/ei/zuivel).
MasterSword
2 jaar geleden
Glutathion help ook goed om aluminium deeltjes in je lichaam af te breken.
https://myersdetox.com/aluminum-toxicity/ En met zoveel Nano deeltjes luchtvervuiling kan het echt geen kwaad.
https://www.dlmplus.nl/2019/01/12/de-nano-luchtvervuiling-maakt-ons-dommer-en-co2-is-niet-het-probleem-2/ En ik gebruik glutathion ook, maar om grafeenoxide sneller af te breken.
( Ik ga niet vertellen waar dat in zit, dat weet jij zelf vast wel. )
Thecis
2 jaar geleden
Vertel maar wel waar dat grafeenoxide volgens jou in zit. Dan weten we meteen in hoeverre we de vraag serieus moeten nemen.

Antwoorden (1)

Nee.
Verschillende onderzoeken suggereren dat lage niveaus van Glutathione een van de belangrijkste oorzaken kunnen zijn van de overmatige ontstekingsreactie die is gekoppeld aan ernstige COVID-19-symptomen.
Momenteel is er enig bewijs dat het gebruik van Glutathione een aanvullende therapie voor COVID-19 kan zijn.

Het zou dus wat kunnen helpen, maar het middel kan je niet beschermen tegen Covid.
SimonV