Kan menstruatie uitblijven door besmetting met COVID?

Ik ben 4 dagen over tijd met mijn menstruatie. Rond eind maart / mijn eisprong heb ik COVID gehad. Ik had hele milde klachten maar was extreem moe. Zou het uitblijven van mijn menstruatie hierdoor kunnen komen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
9.5K

Antwoorden (1)

In de groep met inmiddels 8000 lotgenoten die corona hebben doorgemaakt en daar vaak langdurig ziek van zijn geweest, heb ik 130 reacties op mijn poll over menstruatie na covid19 gekregen. Hier de cijfers:

22% had een normale menstruatie
18,5% had een heviger menstruatie dan gewoonlijk
11% gaf aan dat de menstruatie later begon dan gebruikelijk
8% zegt meer last gehad te hebben van corona-gerelateerde klachten tijdens de menstruatie en 6% had juist vlak voor de aanvang van de menstruatie meer klacht van de corona-gerelateerde klachten. Tijdens de eisprong was dit het geval bij 1,5%
8% had minder bloedverlies
Bij 7% bleef de menstruatie helemaal uit
6% verloor grote stolsels (formaat flessendop en groter)
6% had meer buikkramp dan normaal
5% gaf aan dat de menstruatie juist eerder kwam dan gebruikelijk
8% had last van iets anders… zoals geen menstruatie vanwege borstvoeding, menstruatie tijdens een pilstrip, langdurige menstruatie waarbij tijdens de eerste week af en toe wat bloedverlies en de 2e week de zondvloed, veel minder klachten terwijl normaal doodziek