Wat is het doel van een pleister na vaccineren?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.3K
Thecis
2 jaar geleden
De mogelijke bloeddruppel. Eigenlijk net zoals bij elke injectie/bloedafname.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Bedankt Thecis,
Zo raar dat niet iedereen dat pleistertje even plakt.

Het beste antwoord

Na toediening van het vaccin is het mogelijk dat er wat bloed uit de insteekplaats komt. Dat kan worden voorkómen door enkele seconden op die plek druk uit te oefenen. Maar dat kost tijd en vereist daarna ontsmetting van de handen bij degene die vaccineert. Sneller is het om er direct een pleistertje op te plakken.
2 jaar geleden
ronron1212
2 jaar geleden
@Amadea de gene die prik heeft altijd schonen handschoenen aan dat doet de prikker bij elke nieuwe patiënt. Het pleistertje is slecht om eventueel bloed meestal een drubbel op te vangen zodat het je kleding niet bevuild.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Dat dacht ik al.
Zojuist mijn booster gekregen. Wederom geen pleister (tweede keer ook niet)
Nu bloed in mijn truitje.
Degene die prikte zei dat een pleister niet hoefde tegen meneer naast mij. Ik kreeg ook geen.
Als het vaccin er verder maar goed inzit, vind ik het prima.
Wellicht morgen een blauwe plek.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ze had ook geen handschoenen aan!!
Amadea
2 jaar geleden
In Nederland worden tijdens vaccineren geen handschoenen gedragen omdat dit geen toegevoegde waarde heeft.
Thecis
2 jaar geleden
Klopt, met vaccineren is er geen kans op besmetting. De naald is steriel.
Het enige gevaar wat je kan hebben, is dat de prikker besmet wordt via een druppel bloed of via de naald.
Amadea
2 jaar geleden
@Simonsdochter: hopelijk heb je thuis gekomen het bloedvlekje gelijk met koud water uitgespoeld. Dat is namelijk dé methode om het weg te krijgen.