Wanneer ga je te vroeg testen bij corona?

In ons studentenhuis loopt er iemand rond met corona, waarna we allemaal hebben getest. Tot nu toe is het beperkt gebleven bij die ene persoon. Maar vanochtend werd een andere huisgenoot wakker met keelpijn, terwijl zij een aantal dagen geleden nog negatief testte. Kan zij nu nog een keer naar de teststraat of is het te vroeg? Gezien zij een dezer dagen heeft getest en de uitslag toen negatief was. Aan de andere kant: ze heeft wel mogelijke symptomen (keelpijn).

Antwoorden (3)

5 dagen na het laatste contact met een besmette persoon kun je kijken of jij ook besmet bent. Op dat moment is het te detecteren met een coronatest.

In jullie geval is er waarschijnlijk iemand later alsnog besmet, omdat het een studentenhuis betreft waar mensen dicht op elkaar zitten.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
+ Dus deze persoon moet weer testen!!!
Na 5 dagen testen, terwijl je in quarantaine zit. Dat is op dit moment het voorschrift.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
bij klachten altijd testen!!