Hoe kom ik als Nederlander aan een Belgisch Covid Safe Ticket?

Aanstaande dinsdag heb ik een uitvaart in Vlaanderen met aansluitend een hapje en drankje. Nu werd mij verteld dat ik hiervoor een Covid Safe Ticket nodig heb.
Ik ben volledig gevaccineerd en heb een Nederlandse QR. Nu vraag ik mij af hoe ik deze kan valideren in Vlaanderen? Ik word niet veel wijzer van de websites die aangeboden worden door de overheid.

2 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

Dat heb je al. Het “COVID-safe ticket” is geen apart document. Je kunt hiervoor de Nederlandse app gebruiken. Het COVID-certificaat, ook wel het EU Digitaal COVID-19 certificaat genoemd, maakt reizen binnen de Europese Unie sinds 1 juli 2021 mogelijk. Sinds 13 augustus 2021 wordt het ook ingezet als toegangsvoorwaarde op evenementen in België. Er wordt dan de naam ‘COVID Safe Ticket’ gebruikt.
SimonV