Wat zijn de ingrediënten van het Moderna-vaccin?

Kan ik dat ergens inzien? En heeft er iemand toelichting bij wat die ingrediënten betekenen/doen voor het lichaam?

2 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het vaccin heeft de volgende ingredienten (sorry voor de hoofdletters, staat zo op de site):
https://www.geneesmiddeleninformatiebank.nl/nl/cp127630

werkzame stof:
ENKELSTRENGS, 5-CAPPED MESSENGER-RNA (mRNA) GEPRODUCEERD MET BEHULP VAN EEN CELVRIJE IN-VITROTRANSCRIPTIE VAN DE OVEREENKOMENDE DNA-SJABLONEN, CODEREND VOOR HET VIRALE SPIKE (S) PROTEINE VAN SARS-CoV-2

Hulpstoffen:
1,2-DIMYRISTOYL-RAC-GLYCERO-3-METHOXYPOLYETHYLEENGLYCOL-2000
1,2-DISTEAROYL-SN-GLYCERO-3-PHOSPHOCHOLINE
AZIJNZUUR (E 260)
CHOLESTEROL
HEPTADECAAN-9-YL 8-((2-HYDROXYETHYL)(6-OXO-6-(UNDECYLOXY) HEXYL) AMINO) OCTANOAAT
NATRIUMACETAAT 3-WATER (E 262)
SACCHAROSE
TROMETAMOL
TROMETAMOLHYDROCHLORIDE
WATER VOOR INJECTIE

Op de www.geneesmiddeleninformatiebank.nl staan de bijsluiters en extra informatie van álle in Nederland geregistreerde medicijnen (vaccins vallen onder de medicijnen).
2 jaar geleden
SimonV
2 jaar geleden
Hier kun je tekst omzetten naar onderkast:
https://passwordsgenerator.net/Case-Convert/ Jammer dat er niet bij staat wat de ingrediënten doen.
Thecis
2 jaar geleden
@SimonV
Hartelijk dank.
Het wordt nogal uitgebreid om voor elk ingrediënt uit te leggen waar het voor dient én ook nog uit te wijden wat het mogelijk met het lichaam zou kunnen doen. Ik denk dat je vrij gemakkelijk hebt over 500 tekens per ingrediënt. Dat gaat hier te ver.
De hulpstoffen zorgen over het algemeen voor stabiliteit van het medicijn en bevordert de werking / opnamesnelheid.