Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je voor 1 dag naar Duitsland zonder nieuwe maatregelen?

Aangezien Nederland op rood staat, zijn er nieuwe maatregelen als je naar Duitsland wilt reizen. (Registeren, bewijs laten zien van negatief test, volledige vaccinatie of herstelbewijs)

Nou heb ik gelezen dat doorreizigers en personen die maximaal 24 uur in Duitsland verblijven zijn uitgezonderd. Betekent dit voor mensen die minder dan 24 uur in Duitsland zijn, deze maatregelen dan vervallen?

2 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja. Mensen uit risicogebied die minder dan 24 uur in Duitsland blijven, hoeven zich niet vooraf aan te melden en niet in quarantaine. Volgens het grensinfopunt geldt voor dit zogenoemde kleine grensverkeer, dat minder dan 24 uur de grens over gaat, ook een uitzondering op de testplicht.
(Lees meer...)
SimonV
2 jaar geleden
Sharonves
2 jaar geleden
Oké, maar hoe controleren autoriteiten dit? Ik neem aan dat je moet bewijzen dat je daar niet langer dan een dag blijft anders kan iedereen dat gewoon zeggen lijkt me..
SimonV
2 jaar geleden
Dat is alleen al uit je bagage op te maken. Heb je geen koffers e.d., dan is het aannemelijk dat je niet blijft overnachten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding