Heb ik met mijn bloedgroep A meer kans op COVID-19?

Het schijnt dat je bloedgroep ook nog eens kan bepalen of je sneller vatbaar bent voor het coronavirus. Nu weet ik niet of dit een haox is. Is er daadwerkelijk bewijs dat mensen met bepaalde bloedgroepen een grotere kans op besmetting hebben?

3 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
3 jaar geleden
Geef eens een onderbouwing voor deze stelling

Antwoorden (1)

Voorlopige studieresultaten suggereren dat mensen met bloedgroep A vatbaarder kunnen zijn voor een corona-infectie. Er is echter meer onderzoek nodig voor we daar zeker van kunnen zijn. Vatbaarder zijn voor een infectie betekent niet dat je ernstigere symptomen zal krijgen. Ook daar bestaat onvoldoende bewijs voor. Iedereen moet zich, ongeacht de bloedgroep, strikt aan de maatregelen houden om de verspreiding van het virus tegen te gaan.