Kan je corona overkrijgen via schouderklopje?

Ik was met mijn maar naar bijten en plots gaf hij een tik met zijn kneukels tegen mijn schouder heel kort. Ik had een trui aan.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het is vlaams
ronron1212
3 jaar geleden
Van een klop op je schouder krijg je het niet.
crispy
3 jaar geleden
Van elk contact met een ander kan je een besmetting oplopen. Die kans is klein als het niet direct op je handen is, maar als je op je schouder geklopt wordt en je komt zelf met je handen ook op diezelfde schouder dan kan je het zomaar daarmee verder transporteren je lichaam in.
De schouderklop op zich is niet gevaarlijk, maar wat je met je handen doet daarna is waar het van af hangt.
Antoni
3 jaar geleden
Niet alleen de schouderklop, maar de (te) geringe afstand tussen de twee personen is al gevaarlijk.

Antwoorden (1)

Ja. Je kunt het vergelijken met het aanraken van een deurklink. Als die besmet wordt en je de klink daarna aanraakt, kun jezelf ook geïnfecteerd worden.
Daarnaast nam hij de anderhalve meter niet in acht.
Toegevoegd op 09 mei 2020 08:06: bron
SimonV