Waar komt de naam Cijona vandaan voor Corona?

Ik las dit nieuwsbericht: https://nos.nl/artikel/2358139-baudet-wil-forum-splitsen-we-komen-er-niet-meer-uit.html. Daar stond dit stukje in:
>>Hij zou eraan hebben toegevoegd dat het "Hillary Clinton en de pedofielen niet gelukt was, maar dat het via 'cijona' nu wel zou lukken". 'Cijona' is de term die Baudet steevast gebruikt voor 'corona'.

Waar haalt Thierry Baudet deze naam vandaan? Is dat een bekende bijnaam voor het Corona virus in bepaalde kringen? Of is het iets wat hij zelf heeft verzonnen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (1)

Van zijn voorliefde voor het beloofde land, meer in het bijzonder: Ness Ziona.
Zie ook:
https://mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN21I2EZ
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik begrijp inmiddels dat een andere naam voor de stad Ness Ziona in Israël ookwel Ness Cijona is en dat dus ergens de link is. Bedoelt Thierry Baudet hiermee dan dat volgens hem Covid-19 afkomstig is uit Israël? Wat dan weer linkt met de beweringen dat Thierry Baudet een antisemiet is?