Waarom mag men drie gasten ontvangen in deze coronatijd?

Waarom is het getal drie "heilig", waarom geen vier? Een kleinkind is jarig, en waarom mogen er dan geen twee opa's en oma's op bezoek komen?

3 jaar geleden
1.4K
Amadea
3 jaar geleden
Besef jij wel dat er kans is dat het kleinkind of diens ouders een of meer van de grootouders van het coronavirus kan voorzien, met mogelijk desastreuze gevolgen? Ik zou géén opa's en oma's uitnodigen, alleen een paar vriendjes van het kleinkind.
jc54
3 jaar geleden
@Amadea; dat besef is er wel degelijk, maar ik blijf het krom vinden, dat je dan anderhalf stel ooms en/of tantes mag ontvangen (grootouders even buiten beschouwing gelaten). Waarom dan niet de grens op één of twee stellen?
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Je bent natuurlijk vrij om - als je familie alleen maar uit stellen bestaat - maar twee mensen per dag uit te nodigen, het hóeven er geen 4 te zijn!
Inekez1
3 jaar geleden
Misschien is dat maximum van 3 wel juist bedacht om te voorkomen dat er 4 grootouders tegelijk op bezoek komen.
Ivana
3 jaar geleden
Je moet dit serieus nemen en niet zitten zeuren. Het gaat om LEVEN en DOOD. Dat besef jij waarschijnlijk pas als je er mee geconfronteerd wordt. Dan is het te laat!!

Antwoorden (2)

Drie gasten ontvangen is niet onredelijk weinig. Bij meer dan drie gasten spreek je toch al gauw over een klein feestje of bijeenkomst.
Daarnaast moet je natuurlijk ergens een grens trekken. Als de grens vier was, kun je de vraag stellen: waarom geen vijf?
SimonV
3 jaar geleden
jc54
3 jaar geleden
@SimonV; Ik denk vooral aan twee of vier personen, omdat je dan één of twee stellen (oom en tantes) hebt. In dat geval laten we de opa's en oma's thuis, omdat ze in de gevarenzone zitten.
SimonV
3 jaar geleden
Er bestaan ook nog stellen waarvan de partner overleden of gescheiden is...
Mijn vermoeden is dat deze regel is ingesteld omdat dan in het algemeen van toepassing is dat je in privésfeer met maximaal vier mensen samen mag zijn.
Want het is duidelijk geworden dat hoe meer uitzonderingen er zijn, hoe moeilijker de afspraken begrepen en opgevolgd kunnen worden. Het is nu standaard maximaal 4 in huissetting en maximaal 30 in externe ruimten.

Als je vier gasten hebt ben je in totaal met vijf mensen. Alleen als je in een grote ruimte bent mogen er meer personen aanwezig zijn. Dus als de verjaardag van dat kleinkind voor de familie heel belangrijk is zou je voor het feest bijvoorbeeld een theaterzaal met clown of poppenspeler kunnen huren.