Kan ik uistel vragen voor examens vanwege Corona(symptomen)?

Hallo allemaal, ik moet maandag en dinsdag staatsexamen doen. Ik voldoe tot m'n schrik sinds een week aan bepaalde Coronasymptomen. Contact opgenomen met het huisarts, maar zijn advies is om thuis uit te zieken omdat ik geen hevige klachten heb. Op het formulier dat ik moet invullen om uitstel te vragen voor een examen, heb ik een doktersverklaring nodig, maar dat kan ik dus niet krijgen omdat ik niet langs kan gaan met m'n klachten. Ik heb een enorme geïrriteerde keel en ben continue uitgeput. Ik heb tot het laatste moment van alles geprobeerd om mij beter te voelen, maar niets helpt. Ik heb DUO gister al een mail gestuurd, echter nog niets ontvangen en ik ben bang dat ze mijn mail pas maandag zien en als het niet wordt goedgekeurd zonder doktersverklaring, kan ik dit jaar geen examens meer doen. Ben behoorlijk gestrest. Ik wil niet in deze conditie daarheen en mezelf en eventueel andere kandidaten in gevaar brengen.

Heeft iemand wellicht ervaring met een soortgelijke situatie?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

https://duo.nl/images/verzoek-uitstel-van-het-staatsexamen.pdf
Ik neem aan dat je dit formulier bedoelt?

Je kunt tot 8 dagen erna om uitstel vragen.

Maandag aanstaande bel je weer met de huisarts.
De huisarts heeft gezegd dat je thuis moet uitzieken.
Hij of zij kan dat bij punt 3 verklaren.
Desnoods laat je iemand anders het formulier naar de praktijk van de huisarts brengen.

Corona (Symptomen) is momenteel een belangrijke reden om uitstel aan te vragen.
Je zult niet de enige zijn.

Dus, zorg dat het formulier komende week de deur uitgaat.
Bel maandag met de huisarts dat een ander langskomt om het te laten invullen. En zeg nogmaals dat de klachten niet verminderd zijn en daarom op het advies van hem (de huisarts) thuis blijft om uit te zieken.

Succes!

O ja, je hebt een medische grond, maar ook om andere redenen kun je om uitstel vragen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hartelijk dank voor je reactie. Dat ga ik maar eens doen. Hopelijk doet de huisarts niet moeilijk om dat formulier, want mocht hij niet bereid zijn om vanwege of een andere reden het formulier in te vullen, riskeer ik ook nog eens mijn examens:(
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Succes nogmaals.
Waarom zou hij dat niet doen? Laat anders idd een ander gaan.....
Klachten=thuisblijven.
Misschien stelt dit je ook iets gerust:
Mijn dochter deed gewoon eindexamen dit jaar op vwo.
Toen de corona maatregelen begonnen, moest zij nog van de laatste periode de schoolexamens doen. Ze was zich al aan het voorbereiden, maar ze gingen niet door.
Uiteindelijk waren er nieuwe data geprikt. Na de maandag verviel weer alles.
Data periode drie ging wel door. De laatste twee examens werd ze naar huis gestuurd, omdat ze hoestte. Deze laatste twee heeft ze vorige week nog ingehaald. We leven nu in een rare tijd.
Keelpijn en doodmoe: je mag geeneens de deur uit. Sterk zijn. Leer opkomen voor jezelf!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Je hebt gelijk. Ik ga m'n uiterste best doen. Nogmaals bedankt en ik hoop dat alles goed is met je dochter.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Succes morgen!
Meteen gaan/laten regelen.
Je kunt het ;-)