Mogen mensen die in thuis-quarantaine zitten wel buiten komen?

De een heeft het over dat het een eis is dat je thuis moet blijven en dat het dus verboden is dat je naar buiten mag en de ander zegt dat het een dringend verzoek is dat je thuis moet blijven.

4 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@SnakeEye, men moet thuisblijven.
U moet thuis blijven, u mag niet naar buiten.
U mag in uw tuin of op uw balkon zitten, als daar geen andere mensen zijn.
U mag geen bezoek ontvangen, behalve de huisarts en de GGD.
Alleen de mensen die bij u wonen, mogen bij u in huis zijn.
Ook uw huisgenoten mogen geen bezoek ontvangen.
Voor uw huisgenoten is er een aparte instructie.
https://lci.rivm.nl/informatiepatientthuis

Antwoorden (2)

Als je waarschijnlijk of zeker corona hebt, moet je in thuisquarantaine. Bij thuisquarantaine mag je de woning niet verlaten. Onder geen beding.
Aldus het RIVM in Bijlage 9 (m.b.t. alle quarantaines).
Ook de overige gezinsleden mogen onder geen beding de woning verlaten.
De link is lastig te geven, want uiterst lang, Maar Google: 'thuisquarantaine betekenis'. Dan staat hij staat bovenaan.
Toegevoegd op 14 april 2020 17:01: tekst
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Je antwoord alsof je naar een bron refereert, maar je geeft geen bron/link.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://lci.rivm.nl/sites/default/files/2020-03/Bijlage%209%20Quarantaine%2C%20isolatie%20en%20vervoer.pdf
Quarantaine in de thuissituatie.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/vragen-antwoorden#Wat%20is%20quarantaine
SentWierda
4 jaar geleden
@JoanDArc: dank voor de links!
Ligt er natuurlijk wel aan waar je woont. In de stad moet je je huis niet uit, woon je op het platteland dan kan het natuurlijk wel. Stelregel: gebruik je gezonde verstand.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Min... https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/vragen-antwoorden#Wat%20is%20quarantaine Wat is thuisquarantaine?
Thuisquarantaine betekent dat het gehele gezin/huishouden thuis blijft omdat iemand in het gezin luchtwegklachten met koorts en/of benauwdheid heeft. We spreken van quarantaine als iemand die niet ziek is thuis moet blijven totdat zeker is dat deze persoon niet besmettelijk is voor anderen.
Degene die ziek is, houdt zoveel mogelijk afstand tot de gezins-/huisgenoten.