Is de prikpil nog steeds veilig ook als die de eerste keer te laat is gezet?

Ik heb laatst voor de eerste keer de prikpil laten zetten, de arts vroeg echter niet naar of ik op mijn menstruatie was, zelf had ik er niet aan gedacht omdat ik nerveus was maar nu lees ik overal dat het tussen de 1e en de 5e dag van de menstruatie hoort gezet te worden. Die van mij was 5 dagen na mijn menstruatie gezet… dit is nu een maand geleden maar ben ik dan nu alsnog beschermd? Maak me hier namelijk best druk over.

een jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

In dat geval ben je twee weken na de injectie beschermd tegen zwangerschap. Was het op de juiste tijd geweest, dan zou je direct bescherming hebben gehad. Aangezien het nu echter een maand geleden is doet dat het er niet meer toe.
een jaar geleden