Is de pil nog betrouwbaar?

Hi,

Ik las meestal een stopweek in van 6 dagen. Ik ben hierdoor nog nooit zwanger geraakt, lijkt me ook niet een probleem om dit vaker te doen. Maar aangezien ik dit nu al een paar maanden achter elkaar heb gedaan dacht ik dat ik maar eens 7 dagen ging inlassen. Ik heb mijn laatste pil geslikt op vorige week dinsdag. Dus ben ik deze dinsdag weer begonnen (volgens mij is dit gewoon de correcte wijze om dit te doen, ik twijfel aan alles dus graag laten weten!). Maar aangezien ik altijd maar 6 dagen de pil slik ben ik heel bang dat mijn lichaam er gewend aan is geraakt en ik dus niet meer beschermd ben. Is dat zo? En als ik op dinsdag begin, dan eindig ik gewoon op maandag toch? Ik ben heel bang dat ik strip niet correct aan de strip ben begonnen aangezien ik het altijd een dag eerder slik.

Alvast bedankt voor u reactie!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
3 jaar geleden
Dinsdag stoppen, woensdag beginnen is stopweek van 7 dagen, je hebt nu 6 dagen gedaan.
Antoni
3 jaar geleden
Hoe je de pil moet gebruiken staat toch in de bijsluiter? Waarom je je daar niet gewoon aan zou houden begrijp ik niet.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wanneer je de pil slikt, zal je geen eisprong (ovulatie) hebben. Zonder eisprong, kan er geen bevruchting plaatsvinden. Een stopweek is normaliter ook gewoon 7 dagen. Die kan je inkorten of overslaan maar er zal niet 'ineens' wel een eisprong ontstaan als je gewoon volgens de bijsluiter de maximaal 7 dagen aanhoudt. Ik zou je niet adviseren om langer dan 7 dagen het lot te tarten, maar ook dan is de kans echt heeeeeel klein dat er wel een eisprong zal zijn.

Antwoorden (1)

De pilvrije periode duurt gebruikelijk zeven dagen. Het inkorten levert geen problemen op, het langer dan zeven dagen verlengen kan daarentegen mogelijk leiden tot ongewenste zwangerschap.