Wanneer kun je testen op zwangerschap met een test van de drogist?

Ik ben sinds mei 2017 van de prikpil af. Sinds dien rare menstruatie gehad. In september 3 dagen, daarna 1 dag ik oktober.
Toen niets tot maart, ook 2 dagen. En steeds rondom de 18e
En toen in mei. Van 18 mei tot 6 juni!
Toen van 17 juni tot 28 juni, en daarna een paar dagen van 4 juli tot en met 7 juli.

En nu niets...

Hoeveel dagen na onveilige seks, kan je testen op zwangerschap?

Overigens, een zwangerschap is dus niet ongewenst. En een afspraak met de gynaecoloog staat al i.v.m. die rare menstruatie.

1.6K
Ritsuka
5 jaar geleden
Het is niet 'hoeveel dagen na de seks', het is testen op het moment dat je menstruatie zou moeten beginnen, maar nog niet begonnen is. Dit staat ook in de bijsluiter.
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Ik heb zo'n ding nog nooit gebruikt (ook nog niet gekocht) dus ook nog geen bijsluiter gelezen. Ik voel mij totaal niet anders dan anders. En omdat mijn menstruatie zo'n puinhoop is, verwacht ik dat de test toch negatief is. Maar ik ga er straks een kopen voor het geval dat, was alleen nieuwsgierig of dat uit maakte.
Ritsuka
5 jaar geleden
Dan is het wel lastig om te bepalen wanneer je precies een test moet uitvoeren. Succes in elk geval.

Antwoorden (1)

Nadat de eicel is bevrucht, maakt het een reis naar de uterus (baarmoeder) en nestelt het zich in de baarmoederwand. In deze fase bevat uw urine hele lage concentraties van het zwangerschapshormoon hCG. Alle zwangerschapstesten voor thuisgebruik detecteren dit hormoon en sommige testen zijn zo gevoelig dat u ze tot 6 dagen voor uw gemiste menstruatie kunt gebruiken. (dit is 5 dagen voordat uw menstruatie zou moeten beginnen).
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Hoe kun je nou vijf dagen van te voren weten dat je niet zult menstrueren?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Amadea, als je probeert om zwanger te worden en je moet wachten tot je menstruatie zou moeten beginnen is dat heel lang wachten. Dan is zo'n early predictor (zoals ze heten) fijn om te gebruiken.