Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik zelf een stopweek inlassen met mijn pil?

Hallo, ik heb nu 2 pil strips doorgeslikt dus 1 stopweek overgeslagen. Nu zijn van mijn 2de strip nog 8 pillen over maar ik heb nu een doorbraak bloeding. Kan ik nu mezelf ongesteld laten worden en dus een stopweek van 7 dagen nemen en dat ik ook nog beschermd ben tegen zwangerschappen? Als ik na die 7 dagen gelijk gewoon weer begin en me strip afmaak?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als jij een 1fase pil hebt, dan moet je altijd minstens 1 volle strip slikken voor je een stopweek houd.
Dat heb jij gedaan, je kunt nu op elk gewenst moment een stopweek houden.

Zorg ervoor dat je je aangebroken strip markeert met een stift ofzo, zodat je deze apart houd.
Dan kun je als je weer eens wilt uitstellen na je volle strip die aangebroken gebruiken om door te slikken tot het gewenste moment om te beginnen met je stopweek.
-----‐--------
Je blijft gewoon beschermd in je stopweek. Je hebt dan trouwens een onttrekkingsbloeding, met de pil word je niet ongesteld.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 22 november 2020 07:04: tekst
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding